آیا در اتصال تلفن هوشمند اندرویدی خود به شبکه(های) Wi-Fi با مشکل مواجه هستید؟ لازم نیست به نزدیکترین مرکز خدمات بروید یا با یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) تماس بگیرید. معمولاً این مشکلات با گامهای اساسی و آسانی که حتی کاربران معمولی نیز میتوانند برای بازگشت به اتصال وای فای انجام دهند، قابل رفع هستند.
قدم اول: دستگاه خود را مجدداً راهاندازی کنید
اولین و سادهترین راه، راهاندازی مجدد دستگاه است. این مرحله ممکن است سادهترین مرحله به نظر برسد و بیشتر اوقات این تنها چیزی است که لازم است، در واقع راهاندازی مجدد دستگاه اندرویدی معمولاً اتصال معیوب را برطرف میکند.
قدم دوم: اتصال Wi-Fi را به داده همراه سوئیچ کنید
کاربران همچنین میتوانند بین Wi-Fi و داده تلفن همراه جابجا شوند تا بررسی کنند که آیا اینترنت در هنگام اتصال مجدد به وای فای کار میکند یا خیر. شما میتوانید منبع داده را از طریق منوی تنظیمات دستگاه Android خود تغییر دهید.
شبکه و اینترنت یا اتصالات (بسته به دستگاهتان) را در منوی تنظیمات انتخاب کنید و وای فای را خاموش کنید و دستگاه خود را به داده تلفن همراه متصل کنید تا ببینید آیا تغییری صورت میگیرد یا خیر. اگر توانستید با داده تلفن همراه به اینترنت متصل شوید، منبع اتصال را به Wi-FI برگردانید و دوباره بررسی کنید.
قدم سوم: بین فعال و غیرفعال کردن حالت هواپیما جابهجا شوید
ترفند دیگری که ممکن است کارساز باشد، فعال یا غیرفعال کردن حالت هواپیمای دستگاه از طریق منوی تنظیمات است. اگر راهاندازی مجدد دستگاه و تعویض اتصالات داده عمل نمیکند، سعی کنید حالت هواپیما را فعال کنید و قبل از غیرفعال کردن آن، ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس بررسی کنید که آیا اتصال شما بازگشته است یا خیر. این یکی دیگر از راه حلهای رایج است که اغلب اتصال اینترنت را در تلفنهای هوشمند اندرویدی احیا میکند.
قدم چهارم: روتر بیسیم خود را مجدداً راهاندازی کنید
اگر همه این موارد اثر نکرد، روتر بیسیم خود را مجدداً راهاندازی کنید، اما قبل از راهاندازی مجدد، راهنمای روتر را برای دستورالعملهای قبل از تنظیم مجدد آن بخوانید.
با وجود اینکه باید مراحل ارائهشده در کتابچه راهنمای روتر خود را دنبال کنید، چیزی که برای همه مدلها یکسان عمل میکند، این است: پس از قطع کردن روتر، ۳۰ ثانیه صبر کنید تا آن را دوباره وصل کنید.
در نهایت، اگر هیچ یک از این مراحل به شما کمک نکرد اتصال Wi-Fi تلفن خود را برگردانید و سپس با ارائهدهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.