آموزش آسان‌ترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

آموزش تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

این روزها خیلی از افراد دنبال تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام می‌گردند! حتما می‌دانید اینستاگرام در این مدت اخیر به منبع درآمد خیلی خوبی و تبدیل شده و خیلی‌ها از این طریق پول خوبی به دست می‌آورند!

یکی از دوستانم چند سال پیش مغازه لباس‌فروشی داشت و خیلی هم راضی بود تا زمانی که ویروس کرونا کسب‌وکارهای حضوری را با مشکلات و ضررهای زیادی روبه‌رو کرد و دوست من نیز یکی از همین افراد بود! او علاوه بر از دست دادن مشتریانش، باید اجاره مغازه‌اش را نیز پرداخت می‌کرد!

در همان روزها من به او پیشنهاد راه‌اندازی پیج اینستاگرام را دادم! البته او به این کار خیلی امیدی نداشت؛ اما در نهایت با اصرارهای من راضی به انجام این کار شد! در ابتدا چون خیلی در این زمینه اطلاعات نداشت من تمام کارها را برایش انجام می‌دادم و پیجش را مدیریت می‌کردم.

پس از گذشت مدتی کم‌کم تعداد فالوورها و در نتیجه مشتری‌ها افزایش یافت! او هیچوقت فکرش را نمی‌کرد در مدت قرنطینه نیز بتواند درآمد کسب کند! الان به‌دلیل علاقه زیاد مردم به خرید آنلاین، به‌قدری مشتری‌هایش از طریق اینستاگرام زیاد شده‌اند که حتی گاهی به تعطیل کردن مغازه‌اش نیز فکر می‌کند!

دلیل تمام این اتفاقات خوب فقط یک چیز بود؛ یادگیری تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام! شما نیز می‌توانید با مطالعه این مقاله از این ترفندها آگاه شوید و از آن‌ها استفاده کنید.

تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

آموزش اصلی‌ترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

ترفندهای زیادی برای افزایش فروش در اینستاگرام وجود دارند. در این قسمت شما با بهترین و اصلی‌ترین این موارد آشنا می‌شوید.

1.      جذب فالوورهای واقعی و مشتاق به کسب‌وکارتان

یکی از اولین و مهم‌ترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام، جذب فالوور است! شما در وهله اول برای فروش نیاز به بیننده دارید و این فالوورها دقیقا همان بیننده‌های شما هستند!

البته این فالوورها باید به محتوا و محصولات شما علاقه داشته باشند! دیده‌ام گاهی اوقات افراد برای جذب فالوور دست به دامن سایت‌های نامعتبر برای خرید فالوو‌رهای فیک و غیرواقعی می‌شوند!

این بزرگ‌ترین خیانتی است که شما می‌توانید در حق خود انجام دهید! می‌دانید چرا؟! زیرا این افراد یا فیک هستند و یا اصلا به محتوای شما هیچ علاقه‌ای ندارند! این کار چه فایده‌ای دارد؟

در واقع شما باید مخاطب هدف خود را جذب کنید؛ کسانی که مشتاقانه پست‌های شما را دنبال می‌کنند و جذب محصولات و محتوای شما می‌شوند! اما راه‌حل جذب این افراد چیست؟ برای یافتن این افراد شما باید چند کار اساسی انجام دهید.

  1. در قدم اول شما باید مشخص کنید از طریق چه نوع تولید محتوایی قصد معرفی محصول‌تان را دارید. باید برای این کار برنامه‌ریزی کنید و زمان‌بندی دقیقی برای ارائه آن داشته باشید.
  2. یکی از مضرترین کارها برای دیده شدن، استفاده از ربات‌های اینستاگرامی و یا حتی فالو آنفالو کردن مخاطبان است! به جای این کار سعی کنید تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید.
  3. با افرادی که به محتوای شما علاقه دارند و مشابه آن را منتشر می‌کنند در تعامل باشید، برای آن‌ها کامنت بگذارید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  4. از هشتگ‌های متناسب با کسب‌وکار خود استفاده کنید و حواس‌تان باشد هیچوقت هشتگ‌های بی‌ربط ننویسید! زیرا این کار آسیب بدی به پیج‌تان وارد می‌کند.

تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام را می شناسید؟

2.    همکاری با اینفلوئنسرها از اصلی‌ترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

همه ما روزانه با تعداد زیادی از اینفلوئنسرها در اینستاگرام روبه‌رو می‌شویم؛ این‌ها افرادی هستند که در حوزه خاصی فعالیت و مخاطبان هدف زیادی نیز در این زمینه جذب می‌کنند.

این افراد با تولید محتوای مناسب حس اعتماد زیادی در مخاطبان ایجاد می‌کنند به‌گونه‌ای که خیلی افراد حتی دست به تقلید از آن‌ها می‌زنند! همین موضوع باعث می‌شود محصولات و خدمات آن‌ها نیز تا حد زیادی مورد استقبال قرار گیرد!

یکی از کارهای مفیدی که شما می‌توانید انجام دهید، همکاری با این افراد است! با این کار افراد خیلی بیشتری با شما و خدمات‌تان آشنا می‌شوند. البته شما باید در وهله اول هدف خود را (مثلا افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت و …) از این کار مشخص کنید!

البته در این مورد هدف شما هر چیزی که باشد، هرگز نباید از یک پست تبلیغاتی بی‌کیفیت و کلیشه‌ای استفاده کنید بلکه این تبلیغ باید خیلی هوشمندانه و در قالب تجربه و یا حتی یک پیام از سمت اینفلوئنسر موردنظرتان باشد!

3.   اشتراک‌گذاری تجربه استفاده از محصولات یکی از هوشمندانه‌ترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

قطعاً یکی از دلایلی که ما یک پیج را معتبر می‌دانیم، مشاهده رضایت مصرف‌کنندگان آن محصول یا خدمت است! گاهی اوقات حتی بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌ها و فیلم‌ها نیز نمی‌توانند کارایی و فایده یک محصول و یا حتی تجربه استفاده از آن را به مخاطبان نشان دهند!

به همین دلیل حتما این موضوع را جدی بگیرید و تجربیات و احساسات مشتریان‌تان را به اشتراک بگذارید. حتی گاهی اوقات می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید در صورت تمایل، علت انتخاب محصول شما و همچنین تجربه خود را در استفاده از آن برایتان توضیح دهند.

در واقع شما باید به مخاطبان‌تان یک دلیل بدهید که اصلا چرا باید شما را انتخاب و از شما خرید کنند؟

تعداد خیلی زیادی از پیج‌ها در اینستاگرام محصولات و خدمات مشابه شما را ارائه می‌دهند، در این بین بیزنسی موفق است که حس بهتری به مشتریانش انتقال دهد!

بهترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام کدامند؟

4.    ایجاد یک روند آسان برای خرید

یکی از مواردی که خیلی در افزایش فروش اینستاگرام تاثیر زیادی دارد، راحتی روند خرید از پیج‌تان است! در واقع هر چه خرید از پیج شما آسان‌تر باشد، مشتریان بیشتری نیز جذب می‌کنید.

اگر این روند نامشخص و پیچیده باشد افراد خیلی زود از خرید پشیمان شده و صفحه شما را ترک می‌کنند و شما بخش زیادی از مشتریان‌تان را از دست می‌دهید!

حتما دیده‌اید خیلی از پیج‌ها از نوشتن قیمت در کپشن خودداری و افراد را مجبور به پرسیدن قیمت در دایرکت می‌کنند! تعداد زیادی از افراد این کار را انجام نمی‌دند! می‌دانید چرا؟ زیرا انسان‌ها همیشه دنبال راه‌حل‌های آسان و راحت می‌گردند!

به همین دلیل سعی کنید به جای حاشیه رفتن و مجبور کردن آن‌ها به تعامل یا درخواست قیمت، خیلی راحت به آن‌ها نحوه خرید و سفارش محصول مورد نظرشان را توضیح دهید. حتی می‌توانید این توضیحات را در قالب یک هایلایت در پیج‌تان بگذارید تا فالوورهای جدید نیز از آن مطلع شوند.

شما می‌توانید برای آسان‌سازی روند خرید و پاسخگویی بهتر، یک شماره تماس در پیج‌تان بگذارید و به هر محصول نیز کدی اختصاص دهید! برای پرداخت آنلاین نیز می‌توانید از روش‌های متفاوتی مثل لینک استفاده کنید.

5.    استفاده از تکنیک طلایی فومو یکی از ناشناخته‌ترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

با این تکنیک شما می‌توانید فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید و افراد را تا حد زیادی قانع به خرید از خود کنید. این تکنیک در واقع به معنی «ترس از دست دادن» است! شما با استفاده از این روش، کاری می‎کنید افراد از اینکه یک محصول، فرصت و یا حتی یک پیشنهاد را از سمت شما از دست بدهند، احساس ترس کنند!

همین حس باعث می‌شود به پیشنهاد شما جواب مثبت دهند! خیلی از سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرام از این تکنیک کاربردی استفاده می‌کنند! یکی از معروف‌ترین سایت‌هایی که با این روش روزبه‌روز فروش بیشتری انجام می‌دهد، سایت معروف دیجی‌کالاست!

احتمالا شما هم وقتی وارد این سایت می‌شوید، در توضیح بعضی از محصولاتش عبارت «1 عدد در انبار باقی است» را دیده‌‌اید! قطعا در خیلی از پیج‌های اینستاگرام نیز با مواردی مثل «فقط 5 نفر اول می‌توانند از تخفیفات ما استفاده کنند» روبه‌رو شده‌اید؛ این دقیقا همین ترفند فومو است!

این ترفند کارایی خودش را ثابت کرده است بنابراین استفاده از آن را حتما در روند کار خود قرار دهید.

6.     انتشار عکس‌های باکیفیت

همه ما می‌دانیم که تصاویر و فیلم‌ها اصلی‌ترین پایه‌های اپلیکیشن اینستاگرام هستند؛ به همین دلیل باید حتما حواس‌تان به کیفیت عکس‌ها باشد! سعی کنید بیشتر از تصاویری استفاده کنید که به اندازه کافی جلب توجه کند!

علاوه بر این باید تصویری را انتخاب کنید که منظور و مفهوم شما را خیلی خوب به مخاطب بفهماند! هرچقدر تصاویر انتخابی شما کیفیت و خلاقیت بالاتری داشته باشد، نظر بیشتری از افراد را نیز به خود جذب می‌کند!

گاهی اوقات افراد از مشتریان شما نیستند اما به‌دلیل علاقه به محتوایتان در صفحه‌تان می‌مانند! البته شاید در ظاهر حضور این افراد فایده‌ای نداشته باشد اما در آینده‌ای نه چندان دور آن‌ها به شما اعتماد می‌کنند و به مشتریان‌تان تبدیل می‌شوند!

7.    پاسخگویی به‌موقع و صحیح

یکی از مواردی که خیلی حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کند، تعامل و پاسخگویی درست و به موقع است! وقتی مخاطبان از شما در مورد موضوعات مختلفی (مثل جنس، قیمت و …) می‌پرسند، باید در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین لحن به او پاسخ دهید.

این کار حس ارزشمندی و رضایت زیادی به افراد انتقال می‌دهد و همین موضوع منجر به خرید از شما می‌شود. این موضوع حتی در خریدهای حضوری هم اهمیت دارد! من به شخصه همیشه از مغازه‌ای خرید می‌کنم که فروشنده‌ای خوش‌برخورد داشته باشد و خیلی سریع پاسخ سوال‌هایم را بدهد!

معرفی برترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

8.    ارائه تخفیف برای تشویق مخاطبان به خرید

کلمه «تخفیف» در زمینه فروش غوغا می‌کند! این یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است و افراد را ترغیب به خرید می‌کند. افراد بیشتر مواقع دنبال خرید هستند اما دنبال بهانه‌ای برای انجام آن می‌گردند.

شما می‌توانید با ارائه تخفیف این بهانه را به آن‌ها بدهید! این تخفیفات می‌توانند در مناسبت‌های مختلفی مثل روز دختر، ولنتاین، عید و … باشد! این روزها فرصت خوبی برای ارائه تخفیف و جذب مشتری هستند.

علاوه بر این شما می‌توانید در مواقع مختلف به کاربران وفادار خود هدیه بدهید! حتی می‌توانید از کاربران بخواهید شما را به دوستان‌شان معرفی و در عوض تخفیف یا جایزه‌ای دریافت کنند!

9.     داشتن تعامل با کاربران

بیزنس و پیجی در اینستاگرام موفق است که تعامل بهتر و بیشتری با مخاطبان خود داشته باشد! مخاطبان شما ربات نیستند بلکه پشت هر یک از این صفحات یک انسان وجود دارد!

بنابراین بهتر است برای ایجاد تعامل با آن‌ها موارد زیر را رعایت کنید.

1.      پاسخگویی و اهمیت دادن به نظر مخاطبان

همان‌طور که در قبل اشاره کردیم، پاسخگویی صحیح خیلی اهمیت زیادی دارد. وقتی مخاطبان در دایرکت و یا حتی کامنت‌ها مشکل یا مسئله‌ای را مطرح می‌کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهید!

حتی در صورت امکان یک راه ارتباطی مثل شماره تماس نیز به مشتریان بدهید تا در این مورد نگرانی نداشته باشند و بدانند شما همیشه پاسخگوی آن‌ها خواهید بود!

2.    اشتراک‌گذاری پشت‌صحنه کسب‌وکار

یکی از کارهای جذاب و بامزه که حس اعتماد بیشتری به مخاطبان‌تان می‌دهد، اشتراک‌گذاری پشت‌صحنه تولید محتواها و کسب‌وکارتان است! با این کار افراد داستان بیزنس شما را می‌دانند و تعامل بیشتری نیز برقرار می‌کنند.

3.   دعوت مخاطب به تعامل

شما می‌توانید برای تعامل بیشتر افراد را به لایک، کامنت‌گذاری، خرید، انتشار و … دعوت کنید! جاهای متفاوتی برای این کار وجود دارند، شما می‌توانید با گذاشتن لینک در قسمت بایو و یا حتی استوری افراد را دعوت به تعامل کنید. البته انتهای کپشن پست‌ها نیز یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام این کار است.

تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

4.    برگزاری مسابقه‌های مهیج از بهترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

حتما شما نیز بارها ناخواسته زیر پست‌های مختلفی تگ شده‌اید، اگر پست مورد نظر را بخوانید متوجه مسابقه و جوایز آن می‌شوید! در واقع این مسابقات هیجان زیادی به افراد انتقال و تعامل آن‌ها را به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهد.

شرایط این مسابقات، برقراری تعامل است و افراد باید پست موردنظر را لایک، برای دیگران ارسال و همچنین دوستان خود را زیر آن تگ کنند!

سخن پایانی در مورد تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

در این مقاله با انواع روش‌ها و تکنیک‌های افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شدید. آیا تابه‌حال از این راهکارها استفاده کرده‌اید؟ خیلی از افراد فقط یک مورد را انجام می‌دهند و پس از مدتی از نتیجه‌گیری ناامید می‌شوند!

حتما در اطراف‌تان افرادی را دیده‌اید که پس از مدتی تلاش، پیج‌شان را رها کرده‌اند و هرگز سراغش نرفته‌اند!  من به شما قول می‌دهم در صورت رعایت تمام این موارد در مدت کمی بیشترین میزان فروش را تجربه کنید؛ فقط کافی است استمرار داشته باشید. اگر در این زمینه تجربه یا اطلاعاتی دارید با ما در میان بگذارید.

برای یادگیری ترفندهای بیشتر می‌توانید به سایت گیگ‌تگ سر بزنید. از آنجا که بیشتر افراد این روزها به دنبال راه‌حل و تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام می‌گردند، این مقاله را برای اطرافیان خود نیز بفرستید.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید