نحوه اضافه کردن لیست کشویی در اکسل با 7 مرحله آسان

نحوه اضافه کردن لیست کشویی در اکسل با 7 مرحله آسان

لیست‌‌های کشویی در اکسل می‌توانند به افراد کمک کنند تا کارآمدتر عمل کنند و همچنین به افراد اجازه می‌دهند یک مورد را از لیستی که ساخته شده است انتخاب کنند. با این مقاله می‌توانید نحوه اضافه کردن لیست کشویی در اکسل را بیاموزید.

لیست کشویی مایکروسافت اکسل یک ویژگی مفید است که به کاربران امکان می‌دهد مقداری یا عددی را از کادر لیست انتخاب کنند. بیشتر در سازمان‌هایی مانند ورود داده‌ها، رونویسی پزشکی و داشبورد داده‌ها استفاده می‌شود تا به‌روزرسانی داده‌های اعتبارسنجی آسان‌تر شود. در واقع این لیست‌ها در زمان صرفه‌جویی می‌کنند و به جلوگیری از اشتباهات هنگام اعتبار سنجی کمک می‌کنند.

مراحل اضافه کردن لیست کشویی در اکسل

Make a drop-down list in Excel in 7 easy steps

۱. فهرستی از داده‌ها ایجاد کنید تا ابتدا در لیست ظاهر شوند.

نکته: اضافه کردن یا حذف داده‌ها از یک لیست کاری است که نیاز به زمان کمی دارد. فهرست منبع را می‌توان به طور خودکار به یک جدول تبدیل کرد تا لیست کشویی با آخرین داده‌ها به‌روز شود.

برای ایجاد جدول، تمام ردیف‌های موجود در لیست را انتخاب کنید و سپس Ctrl+T را فشار دهید. سپس بر روی OK کلیک کنید.

۲. تصمیم بگیرید که لیست کشویی در اکسل کجا ظاهر شود.
۳. Data > Data Validation را انتخاب کنید.
۴. در کادر محاوره‌ای Data Validation که ظاهر می‌شود موارد زیر را انجام دهید:

  • لیست را از لیست کشویی Allow در اکسل در تب تنظیمات انتخاب کنید.
  • داده‌های تولید شده در مرحله اول را با کلیک بر روی کادر Source انتخاب کنید.

نکات:
اگر لیست داده‌ها به جدول تبدیل نشده است و هنگام افزودن یا حذف داده‌ها از لیست، لیست کشویی با داده‌های جدید تازه می‌شود، فوراً فرمول زیر را در کادر منبع وارد کنید:
=OFFSET(Sheet2!$A$2,0,0,COUNTA(Sheet2!$A:$A),1)
علاوه بر این، موارد ممکن است به صورت دستی در کادر منبع وارد شده و با کاما از هم جدا شوند.

۵. یک پیام ورودی باید هنگام انتخاب یک سلول لیست کشویی در برگه پیام ورودی ظاهر شود، در این صورت کادرهای عنوان و پیام ورودی را پر کنید.
۶. در تب Error Alert، قسمت Title و Error message را پر کنید.
۷. دکمه OK را فشار دهید. اکنون منوهای کشویی ایجاد شده‌اند.

کارو تک | Excel یا اکسل چیست + 3 عیب اصلی - کارو تک

نکات:

  • هنگامی که یک سلول انتخاب می‌شود، لیست کشویی در فلش اکسل نشان داده می‌شود.
  • هنگامی که داده‌های اشتباه در سلول لیست کشویی قرار می گیرند، یک هشدار خطا با عنوان مشخص و پیام خطا ظاهر می‌شود.

یک لیست کشویی در اکسل ابزار ارزشمندی از مایکروسافت است که می‌تواند با ساده کردن منابع، فرمول کار را آسان‌تر کند و از استفاده از منابع سلولی که ایجاد آن‌ها دست‌ و‌ پاگیر و وقت‌گیر هستند جلوگیری می‌کند. این لیست‌ها همچنین روشی کارآمد برای ایجاد یکنواختی در بین قطعات صفحه گسترده بدون کار دستی اضافی هستند. با مراحل ذکر شده در بالا، اکنون می‌توانید به راحتی لیست کشویی در اکسل ایجاد کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید