اوایل سال جاری، یوتیوب شروع به آزمایش پنهان کردن تعداد dislike (نپسندیدن) ویدیوها کرد تا به کاهش حملات نپسندیدنها به سازندگان در سراسر پلتفرم کمک کند و پس از تجزیه و تحلیل در ماه جولای (تیر-مرداد)، یوتیوب شاهد کاهش این رفتار بود، بنابراین این شرکت اعلام کرده است که شروع به پنهان کردن dislike همه ویدیوهای موجود در سراسر پلتفرم خواهد کرد.
اما این بدان معنا نیست که نمیتوانید ویدیویی را دوست نداشته باشید، زیرا نتایج گزینه dislike نمایش داده نمیشود و همچنان میتوانید از آن برای تنظیم توصیهها استفاده کنید. فقط این است که تعداد dislike هایی که یک ویدیو دریافت میکند، برای سازندگانی که میتوانند در استودیوی YouTube به آن دسترسی داشته باشند، اکنون خصوصی خواهد بود و تعداد نپسندیدنها در ویدیوهای YouTube دیگر برای عموم قابل مشاهده نخواهد بود.
یوتیوب میگوید که با پنهان کردن تعداد dislike، میخواهد محیطی جامع و محترمانه ایجاد کند که در آن سازندگان فرصت موفقیت داشته باشند و بهویژه سازندگان نوپا در مقابل آزار و اذیت، احساس امنیت کنند تا خودشان را ابراز کنند و این تنها یکی از گامهایی است که این پلتفرم برای محافظت از آنها برمیدارد.
در حالی که این یک دلیل معتبر است، ممکن است کسی استدلال کند که تعداد dislike ها در یک ویدیو مفید است زیرا به بینندگان کمک میکند تا تشخیص دهند که آیا این ویدیو ارزش دیدن دارد یا خیر. با این حال، یوتیوب میگوید که تحقیقات آن بدون توجه به اینکه آیا کاربران میتوانند تعداد دفعات like (پسندیدن) را ببینند یا خیر، تفاوت قابل توجهی در تعداد بازدیدها ایجاد نخواهد کرد.
یوتیوب تعداد دفعات like خود را پنهان نخواهد کرد زیرا YouTube Rewind 2018 آن پرطرفدارترین ویدیو در این پلتفرم است. پرطرفدارترین ویدیوی یوتیوب در حال حاضر YouTube Rewind 2018 است که ۳ میلیون like و ۱۹ میلیون dislike دارد. اما زمان زیادی نمیگذرد تا این اعداد خصوصی شوند زیرا یوتیوب شروع به پنهان کردن تدریجی تعداد dislike در سراسر پلتفرم کرده است.