طبق اعلام رسمی، فروش گوشی های شیائومی در کشور هند رکورد تازهای را به جای گذاشته که در گذشته هرگز دیده نشده بود!
به نقل از Gizmochina، کمپانی بزرگ شیائومی امروزه برای عرضه گوشیهای ارزان قیمت و با کیفیت شناخته میشود که به باور بسیاری از طرفداران قصد دارد تا جای هواوی را پر کرده و بتواند به همان اهداف دست پیدا کند. با این وجود شیائومی نه تنها در خود چین که یکی از بزرگترین بازارهای گوشیهای هوشمند شناخته میشود، بلکه در سایر مناطق جهان از جمله ایران و هند نیز توانسته است تا بازار خود را به دست آورده و همچنین رکوردهای تازهای به جای بگذارد.
این در حالی است که کشور هند، عملا یکی از بزرگترین کشورها برای فروش اسمارتفونهای میانرده و اقتصادی محسوب میشود و کمپانیهایی مانند سامسونگ حتی نسخههایی از گوشیهای میانرده از جمله گلکسی F22 را مخصوص این منطقه عرضه میکنند! از طرفی نیز شیائومی همیشه سعی میکند تا چنین بازار فعالی را زیر نظر داشته و در آن حضور پر رنگی داشته باشد. از همین جهت نیز اخیرا اعلام شده که فروش گوشی های شیائومی در این کشور، به رکورد تازهای دست یافته است!
نمودار فروش گوشی های شیائومی در هند
اگر به نمودار فوق دقت کنید، واضح است که شیائومی در عرض یک سال تا چه حدی خود را بالا کشیده و میتواند همین روند سعودی را پیشرفت دهد. با این حال اگر به صورت جزئیتر به سراغ محتوای این نمودار برویم، طبق اعلام رسمی وبسایت Cointerpoint گفته شده که شیائومی در ماه می (اردیبهشت) توانسته است تا وارد دسته فروش ۲۰ الی ۴۵ هزار واحد در منطقه شود و حدودا ۱۴ درصد از سهم فروش گوشیهای هوشمند در هند را از آن خود کند! این روند شاید در ابتدا یک رقم عادی برای یک شرکت فروشنده گوشیهای هوشمند به نظر برسد، اما قاعدتا هر کمپانی قادر به انجام این کار نبوده و گرفتن ۱۴ درصد از بازار هند عملا یک پیشرفت فوقالعاده بزرگ در رقابت بین میانردهها و ارائه گوشیهای ارزان قیمت حساب میشود.
حال که درباره سهم فروش گوشی های شیائومی در کشور هند مطلع شدید، یک نکته بزرگ درباره آن را باید بدانید که عملا ذهنیت شما را بهم خواهد زد! این درصد مربوط به گوشیهای میانرده و اقتصادی نیست، بلکه گوشیهای پرچمدار مانند Mi 11X Pro و Mi 10i باعث شدهاند تا این رقم ثبت شود. همچنین جالب است بدانید که شیائومی روند فروش گوشیهای پرچمدار در کشور هند را تنها با ۳ درصد از سهم بازار هند شروع کرده بود و در کمتر از یک سال میبینیم که چطور توانسته است تا رضایت کاربران را به دست آورد.
به گفته آنتلیزورها و منابعی که آمار فروش شرکت شیائومی را زیر نظر داشتهاند، این پیشرفت بزرگ که از پاییز سال گذشته تا بهار امسال رخ داده، عملا نتیجه یک چیز است که شرکت شیائومی در رعایت آن با هنرمندی تمام عمل میکند؛ آن هم ارائه گوشیهای پرچمداری است که قیمتی زیر ۵۰۰ دلار داشته و در عین حال ویژگیهایی دارند که با آن میتوانید آنچه که از یک پرچمدار درجه ۱ انتظار میرود را تجربه کنید! مانند قرار دادن چیپ پرچمدار در گوشی ارزان قیمت یا اضافه کردن نرخ تازهسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی به پرچمداری مانند شیائومی می 11 که از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و چیپ اسنپدراگون 888 بهره میبرد.
مانو کومار (Manu Kumar)، مدیرعامل فروش گوشی های شیائومی در کشور هند اخیرا در جدیدترین مصاحبه خود اظهار کرده که این آمار تا چه حد او را شوکه کرده و ظاهرا انتظار پیشرفت بزرگتری در سالهای آینده را دارد. او اظهار کرده که این پیشرفت تنها به واسطه گوشیهای سری Mi 10 و Mi 11 است که توانستهاند تا مرز بین میانرده و پرچمدار را تا حد بسیاری کاهش داده و اعتماد کاربران را برای خرید یک پرچمدار جدید به جای گوشیهای ارزان قیمتتر به دست آورند. به گفته او شرکت شیائومی اخیرا طراحی دستگاههای میانرده را به برند ردمی واگذار کرده و خود بیشتر سعی میکند تا روی سری Mi تمرکز کند که از همان اول تاسیس شرکت نقطه قوت آن بودهاند.