گزارشهای جدید بازارهای جهانی حاکی از این است که سه ماهه گذشته دوران اوج شیائومی بودهاست. شیائومی فاصله خود با اپل را کم کرده و به نظر میرسد میتواند از اپل نیز بهتر عمل کند. با توجه به بازگشت بازارهای جهانی بعد از بیماری همهگیری کرونا این برند اخیرا در سهم بازارهای خود، روند روبه افزایشی داشتهاست.
قبل از این، شرکت تحلیل دادهها و استراتژیهای آماری Canalys اعلام کردهبود که این برند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، تنها با دو درصد از اپل در جایگاه سوم سهم بازارهای جهانی قرار خواهدگرفت. اما گزارشهای جدید نشان میدهند که عملکرد شیائومی بهتر از حد انتظار بودهاست.
Canalys گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ را درباره گوشیهای هوشمند خود منتشر کردهاست. براساس این گزارش این برند، سهماه گذشته، با رشد ۶۲٪ رشد یکی از بهترین آمارهای خود را داشتهاست. این تولیدکننده چینی با فروش ۴۹ میلیون گوشی هوشمند توانسته جایگاه سوم بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد که برابر با ۱۴٪ از سهم بازارهای جهانی است.
اپل با فروش ۵۴.۲ میلیون گوشی در سه ماه، در جایگاه دوم قرار دارد که ۱۵٪ سهم بازار گوشیهای هوشمند را در اختیار دارد.
آینده شیائومی چگونه خواهدبود؟
در حال حاضر فاصله بین اپل و شیائومی بسیار کم است و باید منتظر سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ باشیم تا متوجه شویم که آیا این تولیدکننده چینی میتواند اپل را پشت سر بگذارد؟ با وجود گوشیهای سری Redmi Note 10 series اگر شیائومی جایگاه دوم را کسب نکند، باعث تعجب خواهدبود.
نام برند | فروش سه ماه اول ۲۰۲۱ | سهم بازار در سه ماه اول ۲۰۲۱ (درصد) | فروش سه ماه اول ۲۰۲۰ | سهم بازار در سه ماه اول۲۰۲۰ (درصد) | نرخ رشد سالانه(درصد) |
سامسونگ | ۷۵.۶ | ۲۲ | ۵۹.۶ | ۲۲ | ۲۸ |
اپل | ۵۲.۴ | ۱۵ | ۳۷.۱ | ۱۴ | ۴۱ |
شیائومی | ۴۹.۰ | ۱۴ | ۳۰.۲ | ۱۱ | ۶۲ |
اوپو | ۳۷.۶ | ۱۱ | ۲۳.۲ | ۹ | ۶۰ |
ویوو | ۳۶.۰ | ۱۰ | ۲۴.۲ | ۹ | ۴۹ |
سایر | ۹۵.۹ | ۲۸ | ۹۷.۸ | ۳۶ | ۲- |
جمع کل | ۳۴۷.۴ | ۱۰۰ | ۲۷۲.۵ | ۱۰۰ | ۲۷ |
زمانیکه رقیبهای شیائومی از استراتژیهای قیمتی برای جذب مشتری استفاده میکنند، شیائومی با بالا بردن حجم تولید و توزیع مناسب بین واحدهای فروش، فرصت بهتری را برای افزایش فروش و درآمد خود به وجود میآورد.
بن استنون، تحلیلگر Canalys :
مسابقه در بین برندها پایان نیافته است، ویوو و اوپو با ارائه محصولات میانرده در بسیاری از نقاط جهان بازارهای در دست شیائومی را هدف گرفتهاند.
همچنین شیائومی با ارائه Mi Mix Fold و Mi 11 Ultra نمی خواهد بازار محصولات بالارده(پرچمدار) را از دست بدهد.
با همه این تفاسیر، سامسونگ با فروش ۷۶.۵ میلیون گوشی در سه ماهه اول سال ۲۲٪ از سهم بازار را در دست دارد. (۲۸٪ نرخ رشد سالانه) اوپو و ویوو نیز در بین ۵ برند برتر قرار دارند و توانسته اند به ترتیب ۱۱و ۱۰ درصد از سهم بازار را در سه ماهه اول سال به خود اختصاص دهند. (۶۰ و ۴۸ ٪ نرخ رشد سالانه)