سیستم پیامرسانی یکی از چندین پلتفرم است که متا ویژگیهای بیشتر متمرکز بر خرید را در آن راهاندازی کرده است. نرم افزار مبتنی بر فضای ابری که برنامهها را قادر میسازد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بنابراین روی پیام رسان واتساپ را به روی مشاغل بیشتری باز کرده و برای شرکتهای کوچک رایگان خواهد بود.
مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا گفت که این توسعه به شرکتها کمک میکند تا تجربه خود را سفارشی کنند. او در اعلام این سرویس جدید گفت: «بهترین تجربیات تجاری با مردم در هر جایی که هستند. در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر هر هفته با یک حساب تجاری در سراسر خدمات پیامرسانی ما ارتباط برقرار میکنند. آنها برای یافتن محصولات و خدمات و خرید هر چیزی، از اقلام بزرگ تا کالاهای روزمره، به دنبال کمک هستند.”
پیام رسان واتساپ با قابلیت جدید همراه می شود
این سرویس از یک API (رابط برنامه نویسی برنامه) استفاده میکند، نرم افزاری که به دو برنامه اجازه میدهد با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در این مورد، به مشتریان کمک کرده تا روی «خدمات مشتری» در وبسایت شرکت کلیک کنند تا مکالمه WhatsApp را راهاندازی کنند.
کسبوکارها میتوانند یک داشبورد سفارشی برای گپ زدن با خریداران بسازند و خدمات مشتری را راحتتر ارائه دهند. API به کسبوکارها اجازه میدهد تا در چتهای خدمات مشتری در این سرویس شرکت کنند، که برای Meta درآمد ایجاد میکند.
با شارژ کردن به ازای هر پیام، این یکی از راههای کلیدی است که WhatsApp معمولاً رایگان میتواند درآمد کسب کند دهها هزار کسب و کار قبلاً در نسخه غیر ابری به کار گرفته شدند، از جمله Vodafone، BMW و KLM.
متا که در سال ۲۰۱۴ پیام رسان واتساپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد، گفته که کسب و کارها نمیتوانند در این اپ به افراد پیام دهند مگر اینکه درخواست تماس داشته باشند. واتساپ همچنین اعلام کرد که در حال برنامهریزی برای ارائه ویژگیهای پولی اختیاری به عنوان بخشی از یک سرویس جدید پریمیوم است.
این ویژگیها که در حال حاضر تحت توسعه هستند، شامل مدیریت چتها در حداکثر ۱۰ دستگاه و لینک کلیک به چت است که کسبوکارها میتوانند با مشتریان به اشتراک بگذارند.