شرکت تحقیقاتی Canalys بازار، اخیراً دادههای آنالیزی خود را منتشر کرده است که حاوی گزارش فصلی بازار مچ بند هوشمند در چین برای سه ماهه سوم سال جاری است. این گزارش نشان میدهد که غول فناوری چینی هوآوی با وجود از دست دادن بازار در خارج از کشور همچنان بر بازار داخلی تسلط دارد.
هوآوی سهم بازار ۲۴ درصدی مچ بند هوشمند را در اختیار داشت و پیشتاز این مجموعه بود. با این حال، سهم بازار هوآوی نشان دهنده کاهش ۲۷ درصدی عملکرد سالانه آن است.
جدول رتبهبندی بازار جهانی مچ بند هوشمند:
شیائومی از زمان عرضه مدلهای بسیار محبوب می بند، بهویژه مدل می بند ۲، رقیب قدرتمندی در بازار پوشیدنیهای هوشمند بوده است.
در جایگاه سوم یک شرکت جدید به نام XTC است که ۱۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است در حالی که غول فناوری ایالات متحده و رهبر بازار جهانی پوشیدنی اپل، با ۹ درصد سهم از بازار در جایگاه چهارم قرار دارد. جالب اینجاست که سهم اپل در بازار نسبت به سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی در فروش را نشان میدهد و این رشد عظیم ممکن است به دلیل عرضه محصولات جدید در این سه ماهه باشد.
در نهایت اوپو با رتبه ۵، سهم ۴ درصدی بازار را تکمیل میکند که نشان دهنده رشد سالانه ۱۲ درصدی است.
Canalys همچنین رتبهبندی بازار جهانی مچ بند هوشمند پوشیدنی را منتشر کرد که نشان میدهد در مجموع ۴۹ میلیون دستگاه پوشیدنی هوشمند در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ به سراسر جهان ارسال شده است و این نشان دهنده افزایش ۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته است. این گزارش الگوی ثابت رشد ساعتهای هوشمند و کاهش فروش مچ بندهای هوشمند را نشان میدهد.
اپل با ۲۰ درصد سهم بازار در بازار جهانی پوشیدنی پیشتاز است و پس از آن سامسونگ، شیائومی، سازنده هندی نویز و هوآوی قرار دارند. با توجه به تحریمهای دولت ایالات متحده علیه این شرکت، دیدن این که هوآوی در بازار جهانی کاهش پیدا کرده است، چشمگیر است.