پس از تایید این موضوع که توسعهدهندگان دیگر نمیتوانند کلاینتهای شخص ثالث توییتر را ایجاد کنند، این اپلیکیشن رسمی روز جمعه یک بهروزرسانی با ویژگیهای جدیدی را دریافت کرد. در واقع، این ویژگیها کاملاً جدید نیستند، اما توییتر آنها را به برنامه خود باز میگرداند.
توییتر گزینهای را برای پین کردن لیستها و پیش نمایشهایی با اندازه کامل را باز میگرداند
هفته گذشته، بهروزرسانی توییتر برای iOS، تب Home را به جای یک تایم لاین به دو جدول زمانی تقسیم کرد. اکنون آخرین بهروزرسانی برنامه توییتر آیفون به کاربران امکان میدهد لیستهای مورد علاقه خود را به تب Home پین کنند. در نتیجه، این لیستها به عنوان جدول زمانی جایگزین نیز نمایش داده میشوند.
این ویژگی جدید توسط ایلان ماسک، اعلام شد و گفت که انتظار میرود این ویژگی تجربه توییتر را بهبود بخشد. با این حال، این ویژگی قبلاً در سال ۲۰۱۹ به برنامه توییتر برای iOS اضافه شده بود. البته همانطور که میتوانید حدس بزنید، توییتر در نهایت این ایده را کنار گذاشت و به جدول زمانی معمول بازگشت، زیرا برنامه جدید به خوبی توسط کاربران مورد پذیرش قرار نگرفت.
در حالی که توانایی ایجاد تایم لاینهای مختلف برای موضوعات خاص جالب است، توییتر همچنان خط زمانی را با پیشنهادات مبتنی بر الگوریتم به عنوان پیش فرض به جای جدول زمانی زمانی مجبور میکند.
همچنین با بهروزرسانی قبلی، برنامه iOS نمایش پیشنمایش تصاویر در اندازه کامل را متوقف کرد. خوشبختانه، توییتر تأیید کرد که این فقط یک باگ است و بهروزرسانی امروز پیشنمایش رسانهها در اندازه کامل را به جای برش دادن آنها به نسبت تصویر ۱۶:۹ باز میگرداند. این شرکت گفت: “برنامه را به آخرین نسخه در iOS بهروز کنید تا بتوانید رسانهها را بدون برش مشاهده و پست کنید.”
برنامههای شخص ثالث توییتر اکنون به طور رسمی ممنوع شدهاند
متأسفانه، اگر تغییراتی را که با بهروزرسانی رسمی برنامه انجام میشود دوست ندارید، کار زیادی نمیتوانید در مورد آن انجام دهید. این شرکت این هفته اعلام کرد که به طور رسمی توسعه دهندگان را از استفاده از API شبکه اجتماعی برای ایجاد کلاینتهای شخص ثالث که جایگزین برنامه یا وب سایت میشوند، ممنوع کرده است.
با توجه به این اعلامیه، اپلیکیشنهایی مانند Twitterrific و Tweetbot رسما متوقف شدهاند. دلیل اصلی میتواند این واقعیت باشد که این برنامهها تبلیغاتی را به کاربران نشان نمیدهند، بنابراین به درآمد تبلیغات آسیب میرسانند.