اخیرا گزارشی از تیم تحقیقی Consumer Intelligence Research Partners ارائه شده که تجزیه و تحلیلی در مورد وفاداری کاربران آیفون به گوشیهای قدیمی خود را نشان دادهاست. با این وجود یکی دیگر از زاویههای جالب تحقیق، محبوبترین مدلهای جدید آیفون در این دوره بود. این تحقیق در مورد فروش آیفونها در سه ماهه دوم مالی اپل (آوریل تا ژوئن) انجام شدهاست.
در بین موارد مورد بررسی، آیفون 12 پرو مکس و آیفون 11 پرفروشترین مدلها بودند که هر دو ۲۳٪ از سهم آیفونهای خریداری شده توسط شرکت کنندگان در نظر سنجی را تشکیل میدهند. هر چهار مدل آیفون 12 ، ۶۳٪ از فروش آیفونها را تشکیل میدهند.
در مدت مشابه سال گذشته، آیفون 11 ۶۵٪ از فروش را تشکیل دادهاست. در واقع، آیفون 11 با آیفون 12 پرو مکس، دو مدل پرفروش این سه ماهه با ۲۳ درصد سهم بازار مطابقت داشت. در انتهای دیگر طیف، کم محبوبیتترین مدل این سه ماهه آیفون 12 مینی و آیفون XR بودند. هر کدام فقط ۵٪ از شرکت کنندگان را تشکیل میدادند.
اپل دیگر متوسط قیمت فروش را گزارش نمیکند، در عوض روی میانگین قیمت خرده فروشی هم وزن آمریکا (US-WARP) تمرکز دارد. CIRP تخمین میزند که تعداد بیشتری از افراد آیفون 12 پرو مکس را به عنوان گوشی بعدی خود انتخاب کنند، به گفته تحلیلگران، US-WARP در سه ماهه آوریل-ژوئن به ۸۶۹ دلار افزایش یافته است که به طور قابل توجهی بالاتر، نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
روند مثبت دیگر این است که اپل از طریق عملیات خرده فروشی (چه فروشگاههای آنلاین و فروشگاههای فیزیکی) افزایش قابل توجهی در فروش داشته است، در حالی که Best Buy و شرکتهای مخابراتی واحد کمتری را به فروش رساندهاند. گرچه بیشتر آیفون ها (۶۶ درصد از ژوئن ۲۰۲۱) هنوز از طریق شرکتهای مخابراتی فروخته میشوند.