زمان آن رسیده که چشمها روی اولین خودروی الکتریکی شرکت سوبارو متمرکز شود. Solterra SUV نخستین خودروی الکتریکی این شرکت ژاپنی است که در سال ۲۰۲۲ میهمان بازار شاسیبلندهای ایالات متحده، اروپا و کانادا خواهد بود. این خودرو از یک پلتفرم خودروی الکتریکی که توسط سوبارو و تویوتا در حال توسعه است، استفاده میکند.
Solterra SUV با تنوع در سیستم دیفرانسیل عرضه میشود
Solterra SUV در دو نوع دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک عرضه میشود. یک مدل با موتور AC با قدرت ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار) که فقط چرخ های جلو را به حرکت در می آورد به بازار میآید. مدل دیگر نیز از یک جفت موتور ۱۰۷ اسب بخاری برای هردو محور استفاده میکند. این دو موتور در مجموع قدرت ۲۴۰ اسب بخاری معادل ۱۶۰ کیلووات را در اختیار راننده قرار میدهند.
میزان بازدهی باتری خودرو الکتریکی سوبارو
هر دو مدل از یک باتری ۷۱/۴ کیلوواتساعتی در زیر کالبد خودرو استفاده میکنند که سوبارو تخمین میزند حدود ۵۳۰ کیلومتر (۳۲۹ مایل) مسافت رانندگی بر اساس استاندارد WLTC در ژاپن را تامین کند(این مقدار در استاندارد EPA ایالات متحده احتمالا کمتر خواهد بود). نسخه چهار چرخ متحرک ۴۶۰ کیلومتر (۲۸۶ مایل) امکان رانندگی با انرژی الکتریکی خواهد داشت.
زمانی که باتری رو به اتمام است، Solterra SUV میتواند از شارژ سریع DC تا ۱۵۰ کیلووات پشتیبانی کند. اگرچه سوبارو تخمینی برای مدت زمان لازم باری کامل شدن شارژ ارائه نکرده است. برای مقایسه، تویوتا گفته است که BZ4X، که بر روی همان پلتفرم EV ساخته شده است، ۳۰ دقیقه طول می کشد تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ شود. BZ4X نیز قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شود و بر روی این پلتفرم مشترک تولید خواهد شد که تویوتا آن را e-TNGA و سوبارو آن را e-Subaru مینامند.
این خودرو همچنین مجهز به Grip Control است که سرعت اتومبیل را در یک مقدار ثابت نگه میدارد. این ویژگی در این خودرو حتی برای جادههای ناهموار نیز بیش از پیش بهینه شده است.
قیمت احتمالی و رقبا
زمانی که سوبارو جدید الکتریکی در سال آینده عرضه شود، بدون شک با Rivian برای تصاحب بازار این دسته از شاسیبلندها رقابت خواهد کرد. این شرکت قیمت اولیه سولترا SUV را اعلام نکرده است، اما احتمالاً ارزانتر از SUV Rivian R1S خواهد بود.