بر اساس گزارش MIDIA Research، بازار پخش موسیقی همچنان به رشد خود ادامه میدهد و اسپاتیفای همچنان با سهم بازار قابل توجه ۳۱ درصد پیشتاز است. این دادهها تا حدودی قدیمی است و سه ماهه دوم سال گذشته را پوشش میدهد، اما این گزارش به تازگی منتشر شده است.
رتبه دوم سرویس استریم، اپل با سهم ۱۵ درصد و رتبه سوم آمازون موزیک با ۱۳ درصد است. جایگاه سوم به طور مشترک با Tencent Music و سهم ۱۳ درصد یکسان خواهد بود. در حالی که موسیقی YouTube گوگل تنها ۸ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. با این حال، این گزارش خاطرنشان میکند که این سرویس سریعترین رشد در صنعت استریم را داشته است.
اما با اعدادی که به سرعت در حال رشد هستند، علاوه بر اسپاتیفای همه به نوعی برنده هستند. کل بازار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۴ درصد رشد کرد و در مجموع ۵۲۳.۹ میلیون نفر در سراسر جهان مشترک استریم موزیک شدند. این باعث شد که سهم اسپاتیفای در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ نسبت به ۳۴ درصد در سال ۲۰۱۹ و ۳۳ درصد در سال ۲۰۲۰ اندکی کاهش یابد.