اسپاتیفای اپلیکشین لایو خود تحت عنوان Spotify Live را تعطیل میکند. یکی از سخنرانهای کمپانی در صحبت با TechChurch تایید کرد که این کمپانی ویژگیهای لایو خود را روی پلتفرم اصلی ادامه خواهد داد. این خبر ابتدا توسط Music Ally منتشر شد.
سخنران اسپاتیفای در صحبت با TechChurch اظهار داشت: «بعد از مدتها آزمایش و یاد گرفتن چیزهای مختلف در مورد این که چطور کاربران اسپاتیفای با موسیقی زنده برخورد میکنند، ما تصمیم گرفتیم تا اپلیکیشن Spotify Live را تعطیل کنیم. ما معتقدیم آیندهای برای ویژگیهای لایو محور در اکوسیستم اسپاتیفای وجود دارد اما وجود این ویژگیها در یک اپلیکیشن دیگر منطقی نیست. ما نتایج جالبی را در زمینه بخش آرتیست محور Listening Parties دیدیم و قطعا در ادامه نیز سعی داریم تا فعل و انفعالات میان طرفداران و آرتیستها را گسترش دهیم.»
در آوریل ۲۰۲۲ اسپاتیفای قابلیتهای لایو را از اپلیکیشن دیگر خود یعنی Greenroom گرفت و آنها را وارد اپ استریم اسپاتیفای نمود و نام Greenroom را Spotify Live قرار داد.
در آن زمان اسپاتیفای اظهار داشت که Spotify Live به عنوان Greenroom ادامه خواهد داد و به خالقین اجاره میدهد تا در لحظه با طرفداران خود در ارتباط باشند و مکانیزمهای مختلفی را در دسترس خالقین قرار میداد اما اپلیکیشن اصلی اسپاتیفای شامل ویژگیهای مربوط به ارتباط با خالقین آثار نمیشد و طرفداران تنها میتوانستند به موزیکهای آرتیستهای مدنظر خود گوهش دهند.
Spotify بهترین سرویس استریم موزیک
اسپاتیفای اپلیکیشنی که تبدیل به Greenroom شد را در مارچ سال ۲۰۲۱ با قیمت ۶۲ میلیون دلار از Betty Labs خرید که در آن زمان Locker Room نام داشت. این اپلیکیشن روی ویژگی های مشترک صوت زنده با محتوای ورزشی تمرکز داشت! اسپاتیفای به سرعت نام این اپلیکیشن را تغییر داد و در ژوئن ۲۰۲۱ تحت عنوان Greenroom آن را منتشر نمود. این کمپانی سپس به شکل هفتگی شوهای مختلفی را منتشر کرد تا کاربران مختلفی را به سمت این سرویس لایو بکشاند اما Greenroom موفق نشد توجه زیادی را در بازار به خود جلب کند، بازاری که در حال دوری از مکالمههای زنده بود.
دسامبر گذشته به نظر میرسید که اسپاتیفای قصد دارد جاهطلبیهای خود در مورد مکالمههای زنده را از بین ببرد و کمپانی تولید تعداد از شوهای صوت لایو خود مثل Deux Me After Dark، Doughboys: Snack Pack، The Movie Buff و A Gay in the Live را متوقف نمود.
ورود اسپاتیفای به بازار مکالمههای زنده در ابتدا بسیار خوب و جالب به نظر رسید زیرا در سالهای اخیر کمپانی پادکستها و تکنولوژیهای مربوط زیادی را در خود شاهد بود و در حالی که پادکستها همیشه بخشی بسیار پراهمیت و موفق برای اسپاتیفای بودهاند، مکالمههای زنده هیچوقت نتوانست در این پلتفرم موفق شود.
لازم به ذکر است که اسپاتیفای تنها کمپانیای نیست که بیخیال بخش مکالمات زنده شده است. سال گذشته فیسبوک سرویس Live Audio Rooms را که بسیار شبیه به Clubhouse است، با Facebook Live ترکیب نمود. این غول دنیای شبکههای اجتماعی همچنین پلتفرم خود مربوط به صوتهای کوتاه تحت عنوان Soundbites و Audio Hub را تعطیل کرد.