برنامه TikTok یک امپراتوری بر روی ویدیوهای عمودی کوتاه با پخش موسیقی محبوب در پسزمینه ایجاد کرد. امپراطوری که سایر شرکتهای فناوری میخواهند از آن تقلید کنند، از جمله Spotify که به نظر میرسد این سرویس پخش موسیقی در حال آزمایش قابلیت Discover است که دادههای ویدیوهای عمودی را نمایش میدهد.
این قابلیت Discover نام دارد و کریس مسینا زمانی که در حال ساخت Spotify TestFlight بود، پی به این قابلیت برد (TestFlight راه iOS برای توسعهدهندگان برای انتشار نسخه های بتا است). قابلیت Discover به عنوان یک برگه جدید در رابط کاربری برنامه در دسترس است.
به نظر میرسد این مربوط به Canvas باشد، ویژگی که به نوازندگان و گروهها اجازه میدهد آلبومهای هنری را با ویدیوهای کوتاه جایگزین کنند. در واقع، به نظر میرسد که ویدیوهایی که در Discover مشاهده میشوند، فیلمهای Canvas هستند که فقط به فرمت عمودی بریده شدهاند.
نه تنها این، Spotify Discover اساساً نسخهای از یک داده به سبک TikTok از موزیک ویدیوهای عمودی است (احتمالاً با استفاده از فرمت Canvas).
کاربران میتوانند برای حرکت بین کلیپها، انگشت خود را به صورت عمودی بکشند و میتوانند دکمه قلب را برای لایک کردن یک کلیپ (یک رابط کاربری آشنا که به وضوح از TikTok الهام گرفته است) فشار دهند.
TechCrunch از Spotify در مورد قابلیت Discover سوال کرد، اما شرکت بسیار مختصر پاسخ داد و فقط گفت که این نسخه آزمایشی است و به این معنی که Discover ممکن است قبل از انتشار گسترده، حذف شود یا اگر مورد توجه واقع شود، میتوان آن را برای همه کاربران در نسخه بعدی فعال کرد.
Spotify با گرفتن ایده از سایر شرکتها، عناوین مختلفی تولید میکند. اخیراً Greenroom، رقیب Clubhouse را راهاندازی کرده و در ژانویه (دی-بهمن) نیز در حال آزمایش ویژگی Stories بود (همچنین توییتر اسپیس نیز یک رقیب کلاب هاوس است، قبل از آن، سایرین نیز ویژگیهای Stories را راهاندازی میکردند)