آخرین گزارش درآمد سونی برای سه ماهه دوم مالی ۲۰۲۱ به مدت سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر منتشر شده است. این ترازنامه افزایش قابل توجه درآمد سونی از فروش در بخش ارتباطات سیار (شامل گوشیهای هوشمند و تجارت خدمات مرتبط با اینترنت) را نشان میدهد.
این رقم درآمد سونی نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است. بخش موبایل سونی ۹۹.۱ میلیارد ین (۸۷۲.۶ میلیون دلار) در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ در مقایسه با ۷۹.۱ میلیارد ین (۶۹۶.۸ میلیون دلار) درآمد داشت. سونی گزارش میدهد که افزایش این بخش به دلیل افزایش واحد فروش است.
بخش موسیقی و فیلم سونی نیز شاهد افزایش بوده است، به طوری که بخش موسیقی سونی با افزایش کلی ۲۹.۴ درصدی از۴۰۲.۲ میلیارد ین (حدود ۳.۵ میلیارد دلار) در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ به ۵۲۰.۸ میلیارد ین (حدود ۴.۶ میلیارد دلار) در آخرین سه ماهه مالی رسیده است. بخش فیلم و تلویزیون سونی با ۲۸.۹ درصد افزایش در سال از ۳۶۰.۶ میلیارد ین ( ۳.۲ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۰ به ۴۶۴.۹ میلیارد ین (۴.۱ میلیارد دلار) در سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۱ رسیده است.
استراتژی گوشیهای هوشمند سونی در چند سال گذشته با تاکید بیشتر بر عرضههای گوشیهای هوشمند پریمیوم متوسط و رده بالاتر تغییر کرده است. جدیدترین نسخه Sony Xperia Pro-I گواه این امر است و به نظر میرسد ارتباط سونی در صنعت گوشیهای هوشمند با پیشرفتهایش در عکاسی محاسباتی در حال بازگشت است.