سامسونگ حذف تبلیغات از اپلیکیشنهای اختصاصی خود را آغاز کرده است.در نشستی که در مردادماه توسط این شرکت برگزار شد، TM Roh ریاست بخش موبایل سامسونگ گفت:
ما تصمیم گرفتهایم تبلیغات را از اپلیکیشنهای اختصاصی سامسونگ از جمله آبوهوا، Samsung Pay و برنامه تمها حذف کنیم.
سرانجام سامسونگ در یک بیانیه رسمی حذف تبلیغات از این برنامهها را اعلام کرد.
اپلیکیشنهای اختصاصی بدون تبلیغات فعلا در کرهجنوبی
نسخه جدید این اپلیکیشنها که حاوی تبلیغات نیست. برای نخستین بار در کرهجنوبی مشاهده شده است که جزئیات آن را در انجمن اجتماعی شرکت منتشر کردهاند. همچنین وبسایت TizenHelp به نقل از یک مدیر اجرایی سامسونگ خبر از حذف تبلیغات از نرمافزار Health app از نهم مهرماه داده است. این مدیر اجرایی گفت:
توجه داشته باشید که بنر تبلیغاتی در قسمت بالای اپلیکیشن Samsung Health از ۹ مهر دیگر وجود نخواهد داشت.
اگرچه سامسونگ حذف تبلیغات در اپلیکیشنهای فوقالذکر را تنها برای کشور کرهجنوبی تایید کرده است، اما برخی کاربران در ایالات متحده نیز چنین رخدادی را گزارش کردهاند. کاربران گزارش کردهاند که بنرهای تبلیغاتی از نرمافزار Samsung Pay، همچنین Health app (قسمتی که جهت تبلیغات اسمارتواچ و دستورالعملهای تمرین درکنار هم در نظر گرفته شده بود)، آبوهوا و تمهای سامسونگ حذف شدهاند. برای مثال، در برنامه Weather پیشبینی وضع هوا و نشانگر دما جانشین بنر تبلیغاتی شدهاند.
آیا تبلیغات خودبهخود حذف میشوند؟
لازم به ذکر است که علیرغم حذف تبلیعات در اپلیکیشن اختصاصی Samsung Pay، اما همچنان یک گزینه ویژه جهت نشان دادن پیشنهادات در این برنامه وجود دارد. اما وجود این گزینه با کاربرد این اپلیکشن منافاتی ندارد. اگر تبلیغات این اپلیکیشنها در گوشی شما حذف نشده، بایستی از گزینه ((توقف اجباری)) برای این برنامهها استفاده کنید.
برای فعال کردن توقف اجباری بایستی پس از رفتن به قسمت تنظیمات، از بخش برنامهها (Apps)، برنامه مورد نظرتان را یافته و با انتخاب آن گزینه توقف اجباری (Force stop) از قسمت پایین سمت راست صفحه را انتخاب نمایید. در پایان عملیات گزینه OK یا ((تایید)) را بزنید. احتمالا حالا دیگر تبلیغات از اپلیکیشنهای اختصاصی ذکر شده گوشی سامسونگ شما حذف شدهاند.
گلایه کاربران سامسونگ از وضعیت تبلیغات در برابر هزینه هنگفت گوشیهای پرچمدار سامسونگ
سامسونگ تنها شرکتی نیست که از تبلیغات در اپلیکیشنهای خود استفاده میکند. شیائومی و اوپو نیز در رابط کاربری خود چنین تبلیغاتی دارند. اما سامسونگ صدای مشتریان شاکی خود را میشنود. آنها میگویند درعین حال که ۱۸۰۰ دلار صرف خرید گوشی پرچمداری مانند زدفولد ۳ میکنند، باز هم سامسونگ تلاش میکند آنها را به پرداخت هزینه بیشتر برای سایر محصولات وادار کند. بروزرسانی حذف تبلیغات از سمت سرور اعمال میشود، بنابراین انتظار نداشته باشید که این بروزرسانی به صورت OTA در اختیارتان قرار گیرد.
حذف تبلیغات و فرصتی بزرگ برای ارتقاء وجهه سامسونگ
در حالی که سامسونگ اپلیکیشنهای اختصاصی دیگری نیز تحت عناوین مختلف دارد، این شرکت هنوز اعلام نکرده است که تبلیغات از این عناوین نیز حذف میشود. با این حال، اگر سامسونگ کار خود را به پایان برساند و همه برنامههای خود را بدون تبلیغات ارائه دهد، وجهه خوبی برای سامسونگ خواهد داشت. برخی از مشتریان سامسونگ اذعان دارند که چگونه با حضور تبلیغات، اپلیکیشنهای سامسونگ ظاهری بههمریخته دارند.
سامسونگ در مردادماه اعلام کرد که تبلیغات را از ۴ عنوان اپلیکیشنهای اختصاصی خود حذف میکند. این کمپانی گفت:
اولویت ما این است که نوآوری در گوشیهای همراه را همانطور که کاربران میخواهند به دست آنها برسانیم. ما برای بازخوردها ارزش قائلیم و به تعهد خود برای فراهم نمودن بهترین تجربه کاربری در خدمات و دستگاههای گلکسیمان پایبندیم.