
فروش سامسونگ در سه ماهه دوم ۲۰۲۱
طبق آخرین آمار شرکت تحقیقات بازار Canalys از فروش سامسونگ، این شرکت طی سه ماهه دوم ۲۰۲۱ فقط ۵.۵ میلیون گوشی هوشمند را در هند به فروش رسانده است. این مقدار تقریبا نیمی از آنچه است که شیائومی به دست آورده است. سهم بازار فروش سامسونگ طی سه ماهه گذشته ۱۷ درصد بود، در حالی که شیائومی که ۹.۵ میلیون واحد فروش داشت، ۲۹ درصد سهم بازار هند را در دست داشت. رشد سالانه سامسونگ ۸۷ درصد بود، در حالی که رشد سال گذشته شیائومی ۷۷ درصد بود.

Vivo حدود ۵.۴ میلیون گوشی هوشمند را در این کشور به فروش رسانده و سهم بازار آن نزدیک به ۱۷ درصد است. این شرکت چینی کاملا به شکست سامسونگ و کسب مقام دوم در رده بندی نزدیک است. Realme ، مارک تابعهOPPO ، ۴.۹ میلیون گوشی هوشمند را به فروش رسانده و رشد چشمگیر ۱۸۱٪ نسبت به سال گذشته و سهم بازار ۱۵٪ را کسب کرده است. از طرف دیگر ، OPPO حدود ۳.۸ میلیون گوشی هوشمند را به بازار عرضه کرده و سهم بازار آن ۱۲٪ بود.
بازار گوشیهای هوشمند هند رشد کلی ۸۷ درصدی را در مقایسه با سه ماهه دوم ۲۰۲۰ تجربه کرده است. سال گذشته، این کشور در طی سه ماهه اول و سه ماهه دوم قوانین سختگیرانه مربوط به COVID-19 را تجربه کرد و این امر به شدت بر فروش گوشیهای هوشمند و فروش سامسونگ تأثیر گذاشت. بازار گوشیهای هوشمند هنوز به طور کامل بهبود نیافته و افزایش هزینهها نیز کمکی نمیکند.
Canalys ادعا میکند که مارکهای گوشیهای هوشمند در نیمه دوم سال جاری میلادی مقداری افزایش تقاضا خواهند داشت، اما آنها مجبورند سرمایه گذاری بیشتری در کانالهای فروش آنلاین انجام دهند زیرا موج سوم COVID-19 اجتناب ناپذیر به نظر میرسد. سامسونگ تمرکز زیادی بر فروش آنلاین و عرضه محصولات انحصاری برای آمازون و Flipkart داشته است.