تا معرفی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا حدود ده ماه دیگر باقی مانده است، این یعنی توسعه قطعاتی که در داخل آن قرار میگیرند باید به اتمام برسد تا شرکت سازنده زمان کافی برای آزمایش و ساخت در اختیار داشته باشد. طبق آخرین گزارشی که از کره جنوبی بدست ما رسیده، پرچمدار بعدی سامسونگ ممکن است فناوری جدیدی را در باتری خود استفاده کند که از صنعت خودروهای برقی قرض گرفته شده است.
نشریه کرهای The Elec ادعا میکند بخش SDI سامسونگ که مسئولیت تحقیق و توسعه باتریهای این شرکت را بر عهده دارد به دنبال انتقال فناوری باتریهای روی هم سوار شده به صنعت گوشیهای هوشمند است. این فناوری به جای تغییر در محتوای شیمیایی باتریها، به نحوه چیدمان سلولهای آنها اشاره دارد، اما اثر آن چگالی انرژی بالاتر خواهد بود که اجازه میدهد ظرفیت باتری بالاتری در همان حجم اولیه قرار گیرد. آئودی نیز از فناوری مشابهی برای قرار دادن یک باتری ۱۱۴ کیلووات ساعتی در داخل Q8 e-tron استفاده کرده، در حالی که گروه سازنده باتریهای چینی CATL یک باتری روی هم سوار شده بزرگتر از آئودی با ظرفیت ۱۴۰ کیلووات ساعت تولید کرده است.
بدیهی است که باتریهای گوشیهای هوشمند در محیطی بسیار متفاوت در مقایسه با پاور پکهای EV کار میکنند، اما این گزارش ادعا میکند که باید انتظار بهبود ۱۰ درصدی را در تراکم باتریها داشته باشیم. این لزوما به این معنا نیست که گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک باتری ۵۵۰۰ میلیآمپر ساعتی در مقایسه با باتری ۵۰۰۰ میلیآمپر ساعتی گلکسی اس ۲۳ اولترا بهره میبرد. سامسونگ به خوبی میتواند از این پکهای بهبودیافته استفاده کند تا همان ظرفیت قبلی را در یک سلول کوچکتر قرار دهد، و فضایی را برای اجزای دیگر این گوشی آزاد کند یا یک دستگاه جمعوجورتر به بازار عرضه کند.
مشخصات باتریهای مونتاژ شده معمولاً یکی از اولین چیزهایی است که در طول مراحل توسعه یک گوشی هوشمند به بیرون درز میکند، بنابراین احتمالاً به زودی اطلاعات بیشتری در مورد آن خواهیم شنید.
پیش از این، شنیده بودیم که گلکسی اس ۲۴ ممکن است با تنظیمات دوربین جدید و تغییرات عظیمی در بخش گرافیکی عرضه شود.