گوشیهای تاشو به دلیل طراحی منحصر به فرد و ویژگیهای نوآورانهشان روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا میکنند. این گوشی ها با قابلیت تا شدن از وسط، اندازه صفحه نمایش بزرگتری را در اختیار کاربران قرار می دهند که در صورت عدم نیاز به راحتی در جیب یا کیف جا میشوند.
علاوه بر این، گوشیهای تاشو درجهای از تنوع عملکردی را ارائه میدهند که گوشیهای هوشمند سنتی از آن برخوردار نیستند و به کاربران اجازه میدهند از آنها به روشهای مختلفی استفاده کنند.
با گذشت زمان شرکتهای بیشتری گوشیهای تاشو عرضه میکنند و طراحی خود را بهبود میبخشند، و این احتمال وجود دارد که این گوشیها در سالهای آینده محبوبتر شوند.
با این حال،به نظر میرسد که سامسونگ در حال حاضر قدرت زیادی در بازار گوشیهای تاشو دارد، زیرا فروش گوشیهای هوشمند تاشو این شرکت بیشتر از مجموع فروش گوشیهای تاشو در همه برندهای دیگر بوده است.
هنوز دلایل زیادی هست که گوشیهای تاشو نخریم
بر اساس گزارش استیون کایرنان و یونگ ساب اریک شین، بازار گوشیهای هوشمند تاشو در سال ۲۰۲۲ مجموعاً فروش ۱۴/۲ میلیون دستگاه را به ثبت رسانده است.
سامسونگ با فروش نزدیک به ۱۲ میلیون دستگاه تاشو، در صدر جدول قرار میگیرد. سایر تولیدکنندگان بازار مانند هواوی، اوپو، ویوو، شیائومی و آنر هر کدام کمتر از ۱ میلیون دستگاه تاشو در مدت مشابه به فروش رساندند. با این حال، علیرغم کاهش این دستگاهها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، به نظر میرسد که بازار تاشوها در وضعیت نسبتاً سالمی قرار دارد، به خصوص با توجه به چالشهایی که صنعت گوشیهای هوشمند در سال ۲۰۲۲ با آنها مواجه بوده است.
برآوردها حاکی از آن است که فروش گوشیهای هوشمند تاشو در سال ۲۰۲۳ دو برابر خواهد شد و به رقم قابل توجه ۳۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. هدف سامسونگ ارسال ۱۵ میلیون دستگاه برای گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ است. دو دستگاه یاد شده با نمایشگرهای با نرخ تازهسازی بالا، پردازنده Snapdragon 8+ Gen و دوربینهای فوقالعاده عرضه شدند. سامسونگ با عرضه گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ در اواخر سال جاری به دنبال این است که کنترل خود را در بازار گوشیهای هوشمند تاشو بیشتر کند.