برند سرگرمی پلیاستیشن سونی به تازگی موفق شد استودیو Savage Game را که بیشتر به توسعه عناوین موبایلی میپردازد، تصاحب کند. این استودیو به بخش توسعهدهندگان موبایل پلیاستیشن خواهد پیوست و خبر در بلاگ پلیاستیشن نیز اعلام شد.
استودیو Savage Game با کمک پلیاستیشن قویتر از همیشه
هرمان هالست، رئیس استودیو پلیاستیشن، بیان داشت که خرید استودیو Savage Game به سونی کمک میکند تا قدمی در بازیهای موبایل بردارد. بازیهای موبایلی در طول سالها ثابت کردهاند که بازار موفقی هستند، اما این منطقهای است که، مشابه فضای بازیهای دستی، سونی در گذشته تمرکز زیادی روی آن نداشته است.
استودیو Savage Game در سال ۲۰۲۰ توسط مایکل کاتکف به همراه ندجیم آجیر و مایکل مک مانوس تاسیس شد. در سال ۲۰۲۱، این استودیو ۴.۴ میلیون دلار بودجه برای ایجاد یک شوتر رقابتی برای بازار بازیهای موبایل تامین کرد. کاتکف در مورد ادغام با پلیاستیشن گفته که این امکان را به استودیو میدهد که”فقط پلیاستیشن میتواند ارائه دهد.”
کاتکف ادامه داد: «ما معتقدیم که رهبری استودیو پلیاستیشن به دیدگاه ما در مورد اینکه چگونه میتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و موفق شویم، احترام میگذارند، و به این دلیل که آنها نیز از ریسک کردن نمیترسند.»
هالست امیدوار است که بخش جدید موبایل “راههای بیشتری را برای افراد بیشتری فراهم کند تا با محتوای ما درگیر شوند و در تلاش برای دستیابی به مخاطبان جدید ناآشنا با پلیاستیشن و بازیهای ما باشند.”
در اوایل سال، جیم رایان، مدیرعامل Sony Interactive درباره اینکه چگونه میخواهد پلیاستیشن تا سال ۲۰۲۵ عناوین رایانههای شخصی و موبایلی داشته باشد، صحبت کرد.
هالست سریعاً اضافه کرد که مانند تمرکز اخیر بر انتقال عناوین PS به رایانهشخصی، ورود به فضای موبایل «به هیچ وجه تعهد ما را به جامعه پلیاستیشن کاهش نمیدهد و از اشتیاق ما برای ادامه ساختن شگفتانگیز تکنفره و مبتنی بر روایت کم نمیکند.” بخش موبایل جدا از توسعه بازیهای کنسولی خواهد بود و «افزودنی» خواهد بود، با تمرکز بر ایجاد عناوین کاملاً جدید یا مبتنی بر فرنچایزهای موجود پلیاستیشن عمل خواهد کرد.