کمپانی Ohayoo بیش از 150 بازی با 500 میلیون بار دانلود منتشر کرده‌ است

Ohayoo

Ohayoo بچه جدیدی در محله بازی‌های چینی است. این شرکت بخشی از ByteDance ، مالک TikTok است و از سال 2019 بیش از 150 بازی منتشر کرده‌است. بازی های Ohayoo بیش از 500 میلیون بارگیری داشته و هشت بازی آن در لیست بهترین بازی‌های رایگان چین قرار دارد.

این مسئله یک نتیجه بسیار جذاب در بازی‌ها است و نتیجه‌ای است که تا همین اواخر خیلی از ما از آن آگاه نبودیم. یوفان وانگ از Ohayoo در مصاحبه با GamesBeat گفت: این شرکت در غرب به خوبی شناخته نشده، زیرا تاکنون تمرکز زیادی بر روی مطبوعات نداشته‌است. اما لازم است این کار انجام شود، زیرا Ohayoo به توسعه دهندگان بازی‌ها  کمک می‌کند تا وارد بازار چین شوند که بزرگترین بازار جهان است. این کمپانی با شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند TikTok هم افزایی طبیعی نیز دارد.

وانگ گفت: ((ماموریت این است که از طریق انتشار خدمات ارائه شده توسط ما، خلاقیت موفقیت را برای سازندگان کوچکتر بازی فراهم کنیم.))

این شرکت اخیراً برای بالا بردن مشخصات خود و یافتن بازی‌های بیشتر، اولین مسابقه جهانی بازیسازی را برگزار کرده‌است که بیش از 200 بازی ارسالی از 22 کشور داشت. این شرکت 10 برنده را از بین 125 سازنده بازی‌های کوچک و مستقل انتخاب کرد. برگزیدگان نهایی برای دریافت جایزه Final Four با جایزه بزرگ 100000 دلاری و قرارداد انتشار برای مقام اول رقابت می‌کنند.

مسابقه کمپانی Ohayoo

برای مسابقه، اوهایو گروهی از متخصصان نشر را دعوت کرد تا بر اساس گیم پلی، سبک هنری، خلاقیت و پتانسیل بازار برندگان را انتخاب کند. شش بازی برنده توسط توسعه دهندگان در کره جنوبی ارسال شده‌ و 10 بازی برتر توسط بازی سازان مالزی، اندونزی، اسرائیل و فرانسه گردآوری شده‌است.

برندگان شامل Circuroid (مالزی، تیراندازی)، Cat Killer (فرانسه، ARPG)، تم یک نفره (کره جنوبی، بازی یک نفره پازل + شبیه سازی)، Crush the Block: Tap Tap Fly (کره جنوبی، sidescrolling + sliding tile)، دهکده Hamster ( کره جنوبی، شبیه سازی)، Meow Jump: Boxcat (کره جنوبی، stacking block)، Cargo Car (اسرائیل، مسابقه‌ای)، Hunters of Tower (کره جنوبی، پارکور + پازل)، Cute Balls (اندونزی، hypercasual) و Farmtory (کره جنوبی، شبیه سازی) هستند.

وانگ گفت: ((ما توسعه دهندگان در هر اندازه‌ای و بازی را در مراحل مختلف تشویق کردیم.)) ((ما اوایل امسال این مسابقه را افتتاح کردیم ودرهای آن را به روب توسعه دهندگان سراسر جهان باز کردیم. انتظار نداشتیم که این تعداد بازی ارسالی بدست آوریم. ))

اوهایو یکبار در لیست 10 پلتفرم بازی برتر چین موفقیت‌هایی کسب کرده‌است. در سال 2019 ، 6 بازی از 10 بازی برتر در iOS در چین، بازی‌های منتشر شده توسط Ohayoo بودند. وانگ گفت، حدود 40 بازی از نظر درآمدزایی موفقیت‌های چشمگیری داشته‌است.

وی گفت: ((با توجه به اینکه توسعه دهندگان کوچکتر و توسعه دهندگان آینده در سراسر جهان وجود دارند، ما باید به آنها کمک کنیم تا در رسیدن به مخاطبان چینی نیز به همان سطح موفقیت برسند.)) ((چنین رشد فوق العاده ای در بازار محلی وجود دارد. شاهد بسیاری از گیم پلی‌های ابتکاری جدید خارج از چین هستیم. ما اینجا هستیم تا شکاف را برطرف کنیم و برای هر دو طرف ارزش قائل شویم. ))

وانگ گفت این شرکت سعی دارد با ارسال سریع بازخورد و داده‌های مربوط به بازی‌ها، به توسعه دهندگان خدمت کند. وانگ در پاسخ به سوال در مورد اینکه آیا اوهایو نگران تغییر حریم خصوصی در شناسه برای تبلیغ کنندگان (IDFA) است که توسط اپل آغاز شده، گفت که این شرکت هنوز با این موضوع مواجه نشده‌است.

وانگ گفت: ((ما همیشه می‌خواستیم بستری برای کمک به کاهش موانع ایجاد محتوا و تعاملات برای همه مردم باشیم.)) ((ما شاهد کمبود عرضه بازی‌ها و تقاضای زیادی در بازار منطقه بودیم. دیدیم که بازی‌های هاردکور غالب هستند، اما ممکن است برخی از مردم مایل نباشند اینقدر وقت و هزینه صرف کنند. بنابراین ما این مسئله را یک گزینه عالی دیدیم. ))

این تیم صدها کارمند دارد که بسیاری از آنها در پکن مستقر هستند. تیم‌هایی وجود دارند که روی ساخت بازی‌های داخلی کار می‌کنند اما بیشتر منابع به توسعه بازی‌های جهانی اختصاص یافته‌است.

وانگ گفت: “ما برای توسعه دهندگان جهانی ارزش قائل هستیم.” “ما هر دو را در بازار چین منتشر می کنیم ، توسعه دهندگان جهانی را وارد بازار می کنیم و تیم کوچکی داریم که در زمینه انتشارات جهانی تحقیق می کند.”

وانگ گفت، در حالی که بسیاری از شرکت‌های بازیسازی برای تبلیغ بازی‌های موبایل بر تبلیغات پولی تمرکز دارند، Ohayoo می‌فهمد که چگونه محتواسازان اصلی و بلاگران می‌توانند به توزیع بازی با فیلم های کوتاه در سیستم‌هایی مانند TikTok کمک کنند.

وانگ گفت: ((ما تیم بسیار خوبی داریم و دائما این روند را بررسی می‌کنیم و همچنین تیم بازاریابی خوبی داریم که می‌تواند بازی‌ها را در بازار تحت فشار قرار دهد.))

یکی از بازی‌های موفق اوهیو Jade Master بود، در این بازی، بازیکنان باید حدس بزنند که آیا سنگ، یشم زیادی در خود دارد یا خیر. درک آن آسان است و به عنوان یک بازی فوق عادی انجام می‌شود.

وانگ گفت، در طول بیماری همه گیری، یک بازی به نام Combat Hero ماه‌ها در ژاپن پرطرفدار بود و این نشانه این بود که مردم تمایل دارند، زمان بیشتری را برای بازی‌ها صرف کنند زیرا این امر باعث پرت شدن حواس، از چالش های COVID-19 می‌شود. Combat Hero به عنوان موفق ترین بازی Ohayoo تاکنون شناخته شده‌است. عنوان محبوب دیگر این کمپانی Killing the Virus (با نام ویروس جنگ جهانی نیز شناخته‌میشود.) لقب گرفته که به دلایلی مشهور است.

وی گفت: ((افراد بیشتری مایل به بازی هستند.)) ((آنها در حال عادت به بازی کردن هستند.))

این شرکت همچنین شروع به بررسی بیشتر بازی‌های میان دوره‌ای می کند که ماهیتی سخت دارند اما در بخش‌های کوتاه قابل انجام هستند.

 

مطلب قبلیسازنده بازی PUBG Mobile در حال کار روی یک عنوان جدید هستند
مطلب بعدیKongregate بر ساخت بازی‌های idle خود برای موبایل تمرکز دارد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید