همه شرکتهای رسانههای اجتماعی قصد داشتند همانند ویدئوهای کوتاه TikTok بخشی محبوب داشته باشند. حتی فیسبوک نیز آن را تست کرد اما شکست خورد. بنابراین، هنگامی که یوتیوب اعلام کرد که یک پلتفرم ویدئویی کوتاه به نام یوتیوب Shorts راه اندازی خواهد کرد، شک و تردیدهای وجود داشت.
با این حال، به نظر میرسد که یوتیوب Shorts یک موفقیت بسیار بزرگ است. روز چهارشنبه، یوتیوب اعلام کرد که هر ماه بیش از 1.5 میلیارد کاربر وارد شده از سراسر جهان، YouTube Shorts را تماشا میکنند.
یوتیوب در بیانیهای که به Mashable ارائه کرد، به اشتراک گذاشت که این آمار به طور خاص از پخش کننده Shorts YouTube است، به این معنی که کاربران بیشتری نیز محتوای کوتاه YouTube را در صفحات کانال سازندگان مورد علاقه خود تماشا میکنند.
برای مقایسه، TikTok که مترادف با ویدیوی کوتاه شده است و به عنوان منبع الهام بخش YouTube Shorts به حساب میآید، اعلام کرد که در ماه سپتامبر به 1 میلیارد کاربر ماهانه رسیده است، آخرین باری که به طور عمومی چنین معیارهایی را به اشتراک گذاشته است. در حالی که بدون شک TikTok اکنون پایگاه کاربر بزرگتری دارد، به نظر رسیده واضح است که یوتیوب Shorts به سرعت در حال تبدیل شدن به نزدیکترین رقیب خود است.
نیل موهان، مدیر تولید یوتیوب در بیانیهای گفت: «شورتها واقعاً رونق گرفته است و اکنون بیش از 1.5 میلیارد کاربر وارد شده در هر ماه آن را تماشا میکنند. “در حالی که ما هنوز در آغاز سفر خود با Shorts هستیم، میدانیم که این محصول همچنان بخشی جدایی ناپذیر از تجربه YouTube در حرکت رو به جلو خواهد بود.”
یوتیوب Shorts و کسب موفقیت بزرگ
YouTube Shorts در مارس سال گذشته از ایالات متحده شروع شده و در ماه جولای در دسترس همگان قرار گرفت. برخلاف فیسبوک که ابتدا یک برنامه کاملاً مجزا را راهاندازی کرد، YouTube Shorts یوتیوب را مستقیماً در پلتفرم ویدیویی بسیار محبوب خود ایجاد کرد. البته وجود کاربران بسیار در یوتیوب نیز از این بخش استقبال کردند و در رونق آن بی تاثیر نبودند.
موهان گفته است: “آنچه که ما دیدیم این است که سازندگان در نحوه استفاده از این قالبهای چندگانه در پلتفرم واقعاً نوآور هستند.”
برخی از یوتیوببرها مانند Rosanna Pansino میگویند که بازدیدهای ویدیوی آنها از زمان ایجاد منظم YouTube Shorts دو برابر شده است و این ویدیوهای کوتاه اکنون به بزرگترین منبع ترافیک کانال او تبدیل شدهاند.
به نظر میرسد یوتیوب Shorts بسیار در افزایش رونق کانالها بی تاثیر نبودند. در حالی که یوتیوب توانسته مهره موفقیت تیک تاک را پیدا کند، در سوی دیگر این شرکت نیز بی کار ننشسته و بخش ویدئوهای بلند را به کار گرفت.