۵۰ درصد کاربران iOS قابلیت شفافیت ردیابی اطلاعات را فعال کرده‌اند

شفافیت ردیابی اطلاعات

بر اساس اخبار اولیه منتشر شده، تعداد زیادی از کاربرانiOS  اجازه داده‌اند که قابلیت شفافیت ردیابی اطلاعات(ATT) برای آنها فعال شود.

هنگامی‌که برای اولین بار نسخه ۱۴.۵ iOS منتشر شد ویژگی‌هایی که منتظر آن بودیم به این نسخه اضافه شده‌بود و به کاربران آیفون اجازه می‌داد قفل گوشی خود را زمانی که ماسک به صورت دارند، به راحتی با پوشیدن یک ساعت هوشمند Apple Watch باز کنند.

اما غافلگیری‌های اپل همچنان ادامه دارد، همراه با سایر ویژگی‌های جدید مانند گزینه‌های صوتی اضافی برای Siri و ایموجی‌های بیشتری که در اختیار شما قرار دارد، اپل با نسخه ۱۴.۵ iOS، ویژگی شفافیت ردیابی برنامه (ATT) را ارائه داد. ATT به کاربران این امکان را می‌دهد که به برنامه‌های third-party اجازه ردیابی برای اهدافی مثل ارسال تبلیغات، تخفیف‌ها و سایر تبلیغات آنلاین را ندهد. همچنین می‌توانید هر زمان که مایل بودید درخواست قطع این ردیابی را بدهید.

آیا پیش‌بینی ‌های انجام شما مطابق با واقعیت است؟

طبق نظرسنجی‌های انجام شده ۵۰٪ از کاربران اجازه ردیابی را داده‌اند. تحلیلگران تخمین زده‌اند که با گذشت زمان، یک سوم از کاربران آیفون تصمیم به ردیابی می‌گیرند، اگرچه داده‌های جدیدی که از برنامه‌های شرکت تحقیقاتی دریافت می شود(via AppleInsider) بیان می‌کند که این رقم در اوایل سال بالاتر از حد انتظار بوده است.

فقط ۱۰ هزار برنامه قابلیت شفافیت ردیابی اطلاعات را فعال کرده‌‍اند، بنابراین فارند برای بالا بردن این آمار درپی انتشار اعلان‌هایی است که به کاربران بیشتری در این خصوص اطلاع‌رسانی شود و آن‌ها درباره‌ی ردیابی شدن یا نشدن، تصمیم بگیرند.

طبق نمودار زیر، ۲۵ درصد از برنامه‌هایی که از قابلیت شفافیت ردیابی اطلاعات استفاده می‌کنند، بر اساس دسته بندی برنامه‌ها، بازی بوده‌اند وکمی بیش از۶٪ از کل برنامه‌ها خدماتی بوده‌اند.

شفافیت ردیابی اطلاعات

Appfigures ، روز پنجشنبه گذشته یک نظرسنجی در توییتر در رابطه با مشاهده درخواست ATT ایجاد کرد و ۴۹٪ از پاسخ دهندگان گفتند که علامت شفافیت ردیابی اطلاعات را دیده‌اند. که از این تعداد، ۲۳.۱٪ آن‌‌ها ردیابی شدن را انتخاب کرده‌اند در حالی که ۲۶٪ درخواست کردند که دیگر ردیابی نشوند.

بنابراین با بررسی نتایج افرادی که تاکنون درخواست دریافت کرده‌اند، ۴۷٪ از افراد، برنامه‌های third-party برای ردیابی را انتخاب کرده‌اند. که این درصد بسیار بیشتر از حد انتظار است.

گرچه انتظار می‌رفت که بیش از ۳۳٪ از این ویژگی استقبال‌کنند اما، appfigures بیان می‌‌کند که این رقم هنوز هم بزرگ است. اکثر شرکت‌ها زمان کافی برای تهیه نسخه کپی پیش‌نیاز از این برنامه را نداشته‌‍اند، که بتوانند پیش‌نمایش مخصوص خود را برای قابلیت شفافیت ردیابی اطلاعات تهیه کنند.

شفافیت ردیابی اطلاعات

این نقطه جایی است که شرکت‌ها برای ترغیب کاربران باید با یکدیگر رقابت کرده و پیشرفت کنند، اما این کار نباید خارج از چهارچوبی که اپل تعریف کرده‌، باشد. اپل یک نمونه آزمایشی از درخواست شفافیت ردیابی اطلاعات ایجاد کرد که ۱۰۰ دلار اعتبار به کسانی که اجازه ردیابی می‌دهند، پاداش می‌داد. برخی از شرکت‌ها برای عقب نماندن از دور رقابت این کار را انجام دادند.

شفافیت ردیابی اطلاعات برنامه‌ای کاملا جدید است بنابراین نمی‌توانیم پس از یک هفته پاداش زیادی را برای آن تعیین کنیم، اما ممکن است پس از چند ماه با ایده‌های بهتری برای پیشرفت آن به سراغ شما بیاییم.

مطلب قبلیسونی با قابلیت Game Boost کنسول پلی استیشن 5 مایکروسافت را به چالش کشید!
مطلب بعدیباید و نبایدهای خرید گوشی 5G : آیا زمان مناسبی است؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید