طبق یک نظرسنجی، سرویسهای پخش موسیقی، از جمله اپل موزیک، بیش از 1 میلیون مشترک را در سه ماهه اخیر در انگلستان از دست دادهاند. کاربران جوانتر کسانی هستند که سریعتر اشتراکها را حذف میکنند. گزارش Kantar نشان میدهد که بیش از یک میلیون اشتراک موسیقی در بریتانیا لغو شده است، زیرا مردم میگویند میخواهند در هزینه خود صرفه جویی کنند.
طبق این نظرسنجی، اپل موزیک در سه ماهه گذشته 12.4 درصد مشترک جدید در بریتانیا داشته است. 11.3% در استرالیا، 6.4% در آلمان و 9.7% در ایالات متحده. Kantar نشان میدهد که تورم و افزایش هزینههای زندگی باعث “کاهش اندکی در نفوذ کل افرادی شد که حداقل به یک اشتراک موسیقی دسترسی دارند.”
کاهش مشترکان اپل موزیک در انگلستان
در ابتدای سال 2020، بیش از 43.6٪ از مردم اشتراک سرویس پخش موسیقی در بریتانیا داشتند. اکنون 39.5 درصد است. یکی از دلایل این کاهش نفوذ به دلیل کاهش تعداد کاربر جوان دارای اشتراک است، زیرا در مقایسه با سال قبل، 600 هزار نفر کمتر از 35 سال کمتر به اشتراک موسیقی دسترسی دارند.
حتی با وجود تخفیفهایی که اپل موزیک و اسپاتیفای برای دانش آموزان ارائه میدهند، تعداد آنها که سرویس پخش موسیقی دارند از 67 درصد به 59 درصد رسیده است.
افول اپل و گوگل خیلی نزدیکه…