به تازگی Jamie Wilde در وبسایت MorningBrew مقالهای منتشر کرده و درباره سرویس Self-Repair اپل اطلاعاتی ارائه داد و آن را تحت بررسی قرار داد. گفته شده این سرویس هزینه زیادی داشته و زمان طولانی هم میطلبد، همین امر موجب شده تا استقبال کافی از آن صورت نگیرد.
پیش از این کاربران محصولات اپل اگر دچار مشکلی میشدند میتوانستند از طریق iDevice آن را به مراکز مربوطه برده و مسئله را برطرف کنند. اما انتقاداتی به وجود آمد و کاربران از اپل در طی جنبشی به نام right to repair درخواست کردند که قطعات محصولات را به صورت جداگانه ارائه دهد.
سرویس Self-Repair با آینده ای نامعلوم
در نهایت اپل وب سایت Self-Repair را راه اندازی کرد و به نیاز طرفداران پاسخ مثبت داد. حال طی بررسی صورت گرفته مشخص شد که این سرویس چندان کارآمد نیست و در کنار هزینه زیاد، مدت زمان طولانی هم میطلبد که برای کاربران جالب تلقی میشود.
در حالی که تعویض باتری از طریق اپل استور هزینه ۶۹ دلاری دارد با این سرویس رقم به بیش از ۱۰۰ دلار میرسد. حال باید دید اپل تغییراتی در سرویس Self-Repair به وجود خواهد آورد یا آن را کنسل میکند. قطعا عدم استقبال کافی موجب خواهد شد تا سرویس برداشته شد و از دور کنار رود.