Kongregate به عنوان بستر اولیه بازیهای وب رایگان برای توسعه دهندگان indie مطرح شد. موفقیت زیادی را به خود دید و تغییراتی در مالکیت ایجاد کرد. اکنون تمرکز خود را روی ساخت بازی های idle و midcore برای دستگاه های تلفن همراه گذاشتهاست.
Kongregate چگونه متولد شد؟
جیم و امیلی گریر، یک تیم خواهر و برادر، Kongregate را به عنوان یک وب سایت برای بازیهای مستقل در سال 2006 ایجاد کردند. آنها این سایت را به بیش از 10 میلیون کاربر ماهانه افزایش دادند و سپس این شرکت را در سال 2010 به GameStop فروختند که بازیهای دیجیتالی را گسترش میداد. جیم گریر در سال 2014 آنجا را ترک کرد اما امیلی گریر به عنوان رئیس Kongregate باقی ماند.
سپس، در سال 2017 ، MTG شرکت Kongregate را با 55 میلیون دلار خریداری کرد. امیلی گریر بازیهای حلقهای Double Loop را در سال 2020 با شلبی مولدینا آغاز کرد. اکنون Kongregate پانزدهمین سال خود را سپری می کند و تلاش های مداوم آن نشان میدهد که پس از ترک بنیانگذاران یک شرکت بازیسازی، هنوز زندگی و فرصتهای زیادی برای این شرکت وجود دارد.
مدیر ارشد محصول Kongregate ، تامی لوی در مصاحبه با GamesBeat گفت: ((امروز، تمرکز ما به عنوان یک شرکت توسعه دهنده بازی اول شخص در حال رونق است.)) ((ما بر روی فضای بازیهای idle تمرکز کرده ایم.))
بازی های idle عناوینی هستند که وقتی زیاد بیکار هستید بازی میکنید و اغلب کاملاً تکراری هستند. Kongregate اولین عنوان خود را با نام AdVenture Capitalist به عنوان یک بازی رایگان در سال 2014 منتشر کرد. این بازی توسط Hyper Hippo Productions توسعه یافتهاست. spinoff AdVenture Communist در سال 2017 دنبال شد. اکنون چنین بازیهایی یک ژانر کامل هستند، همچنین با نامهایی مانند کلیک کنندهها یا بازی های ضربهای نیز شناخته میشوند.
وب سایت Kongregate بیش از 100000 بازی قدیمی دارد و بسیاری از آنها مبتنی بر Flash است، قالب قدیمی که Adobe سرانجام در پایان سال گذشته آن را بازنشسته کرد. Kongregate مجبور شد بسیاری از بازیهای Flash خود را به Unity تبدیل کند. اما دیگر اینقدر روی آن بازیها تمرکز نمیکند. امروز، هشت میلیون کاربر ثبت شده و پنج میلیون جلسه بازی در ماه دارد.
در عوض ، این شرکت استودیوی Synapse (سازنده Animation Throwdown: Quest for Cards and Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Madness) و Ultrabit (سازنده BitHeroes) را به دست آورد و سال گذشته انتشار سه بازی موبایل دیزنی را به عهده گرفت. لوی گفت، Kongregate ترفندهای خاص خود را در مورد بازیهای به دست آمده اعمال میکند و زندگی جدیدی را به آنها تزریق میکند.
این کمپانی اکنون تمرکز کمتری بر توسعه بازیهای شخص ثالث و پورتال بازی خود دارد. در عوض، این شرکت در حال ساخت بازی های خود است که بسیاری از آنها براساس مجوزها ساخته شدهاند.
لوی گفت: ((ما قطعا بسیاری از انتقالها را پشت سر گذاشتهایم، در حالی که یک شرکت کوچک هستیم اما همیشه بخش بزرگی از جامعه بازیها بودهایم.)) ((اکنون ما واقعا در حال تقویت ارتباطات خود با چند استودیویی هستیم که از طریق خریدها با آنها به عنوان ناشر کار کرده ایم.))
لوی گفت، اعلامیهها در مورد بازیهای بیشتری در راه است. این تیم در سن دیگو، کالیفرنیا، در حال کار بر روی عنوان جدیدی بر اساس یک دارایی معنوی جهانی است و لوی گفت که این شرکت به زودی آن را اعلام خواهد کرد. سایر عناوین idle امسال راه اندازی میشوند و انتظار میرود چیزی در حدود سه بازی در سال 2021 آغاز به کار کند. در سال 2022 ، چند بازی دیگر نیز به نمایش در می آیند.
برخی از عناوین جدید دارای مضامین midcore یا بازیهای هاردکور هستند که میتوانند در جلسات بازی کوتاه انجام شوند و برخی دیگر ممکن است از بازی های کارتی قابل جمع آوری باشند. بازی های idle همچنان محبوب هستند و این یکی از دلایلی است که Kongregate همچنان روی آنها سرمایه گذاری میکند.
لوی گفت: ((ما از این موضوع هیجان زده هستیم که کار ما نه تنها مانند ادامه همان قالب بازی های idle است، بلکه در واقع پرسیدن این سوال است که چگونه ژانر را به جلو سوق دهیم.)) این تیم در حال حاضر حدود 85 نفر دارد و با انجام خریدهای بیشتر MTG ، تعداد شرکتهای خواهر و برادر آن همچنان در حال رشد است.