در زمستان ۲۰۲۰، فیسبوک اشتراکهایی را راهاندازی کرد تا به سازندگان کمک کند با حمایت طرفدارانشان درآمد کسب کنند. اکنون این مدل کسبوکار با معرفی اشتراک پولی اینستاگرام گسترش یافته است.
اینستاگرام قصد دارد با اشتراک پولی اینستاگرام به سازندگان در پلتفرم خود کمک کند «ارتباطات عمیقتری با متعهدترین فالوورهای خود ایجاد کنند و درآمد ماهیانه خود را از طریق دسترسی مشترکین به محتوا و مزایا انحصاری افزایش دهند» و پس از اینکه فالوورها مشترک سازندگان شدند، آنها را دریافت کنند. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، در توضیح این ویژگیها اینگونه نوشت:
???? اشتراکها ????
اشتراکها به سازندگان اجازه میدهد از طریق تجربیات انحصاری کسب درآمد کنند و به دنبالکنندگان خود نزدیکتر شوند
امیدواریم در ماه های آینده سازندگان بیشتری را به این تست اضافه کنیم. تجربیات بیشتری در راه است. ✌???? pic.twitter.com/SbFhN2QWMX
Adam Mosseri ژانویه ۲۰۲۲
اشتراک اینستاگرام در ابتدا برای تعداد محدودی از سازندگان در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، از جمله @alanchikinchow، @sedona._، @alizakelly، @kelseylynncook، @elliottnorris، @jordanchiles، @jackjerry، @bunnymichael، @donalleniii، و @lonnieiiv. با این حال، اینستاگرام اعلام کرد که قصد دارد طی چند ماه آینده این ویژگی را برای سازندگان بیشتری گسترش دهد.
ویژگی اشتراک پولی اینستاگرام به سازندگان این امکان را میدهد تا قفل دکمه «اشتراک» را در پروفایل اینستاگرام خود باز کنند و قیمت ماهانه را به انتخاب خود تعیین کنند. اینستاگرام با استناد به تعهد خود برای حمایت از سازندگان پلتفرم اعلام کرد تا سال ۲۰۲۳ هیچ هزینهای برای این اشتراکها از سازندگان دریافت نخواهد کرد.
اینستاگرام شروع به آزمایش اشتراک های پولی میکند تا به سازندگان کمک کند درآمد کسب کنند
مشخص نیست چه زمانی اشتراکهای اینستاگرام در سطح جهانی عرضه میشوند، اما اگر آزمایش در ایالات متحده بدون مشکل پیش برود، انتظار داریم که این ویژگی در چند ماه آینده به طور گسترده آغاز شود.