پلتفرم اینستاگرام که امروزه به یکی از محبوبترین سوشیال مدیاهای جهان تبدیل شده است و بدون اغراق، بخشی از روزمرهی ما را شامل میشود، اکنون به دنبال یافتن راههای جدید برای نمایش تبلیغات در بخشهای مختلف اپلیکیشن خود است. به زودی باید شاهد نمایش تبلیغات کسب و کارهای مختلف، در قسمتهایی از این پلتفرم باشیم که تا امروز چیزی به عنوان تبلیغ در آنها وجود نداشت.
راههای جدید کسب درآمد اینستاگرام
یکی از این بخشها که شرکت متا درحال آزمایش بر روی آن است، بخش نتایج جستجو است. به عنوان مثال شما زمانی که عبارت “آرایش” را در این بخش جستجو کنید، در میان نتایج آن شاهد پستهای مربوطهای هستید که عبارت “sponsored” بر روی آنها قرار داده شده است. طبق گفته شرکت متا، این راه به دیده شدن کسب و کارها کمک میکند و آنها میتوانند درصد بالایی از مخاطبهای مخصوص بیزینس خود را جذب کنند. اینستاگرام اعلام کرده که در ماههای آینده این بخش را برای تمام کاربران جهان اضافه میکند.
علاوهبر این، اینستاگرام اعلام کرده است که درحال اضافه کردن آپشنی به عنوان “ads reminder” میباشد. این قابلیت برای یاداوری رویدادهای خاص و مختلف کسب و کارها به مخاطبین خود مورد استفاده قرار میگیرد. به این صورت که زمانی که یک پیج اینستاگرامی این آپشن را برای مخاطبین خود فعال کند، شما با عضو شدن در آن میتوانید یک ساعت قبل، یک ربع قبل و زمانی که رویداد آغاز میشود از آن مطلع شوید، این اطلاع رسانی در قالب یک نوتیفیکشن عادی اینستاگرام در گوشی همراه شما ظاهر میشود
. طبق گفته کمپانی متا، پلتفرم اینستاگرام درحال حاضر قرار است این قابلیت را با چند برند بزرگ جهانی آزمایش کند و در چند ماه آینده، آن را برای کاربران عادی نیز عرضه خواهد کرد.
پس از تبدیل کمپانی فیسبوک به کمپانی متا، درآمد سه ماهه این شرکت برای اولین بار با کاهش قابل توجهی روبهرو شد. پس از آن بدیهی است که این شرکت بزرگ به دنبال راههای مختلف برای کسب درآمد و جبران زیانهای مالی خود برود. یکی از راههای پردرآمد و رگ حیاتی کسب و کارهای کوچک و بزرگ این روزها نمایش تبلیغات است. جای تعجب ندارد که اکنون متا تمام راههای ممکن برای استفاده از این روش پر سود را آزمایش کند.
طبق آمار به دست آمده درآمد اینستاگرام از نمایش تبلیغات در سه ماهه چهارم سال 2022، مبلغی حدود 31.25 میلیارد دلار بوده است که از درآمد بازه زمانی مشابه در سال 2021 که 32.64 میلیارد دلار بوده، کمتر است. همچنین درآمد سالیانه این کمپانی از نمایش تبلیغات در سال 2021 حدود 114.93 میلیارد دلار بوده است درحالی که این عدد در سال 2022 به 113.64 میلیارد دلار کاهش یافته است.
کمپانی متا در ماههای گذشته برای جبران ضررهای مالی خود دست به اقدامات عجیب دیگری نیز زده است. این شرکت در ماه نوامبر سال گذشته، در اولین اخراج دسته جمعی خود 11000 پرسنل خود را از کار بیکار کرد. اما این پایان کار نیست! مارک زاکربرگ مدیر عامل کمپانی متا چند روز پیش اعلام کرد که قرار است در آینده 10000 کارگر دیگر را اخراج کند در ماههای آوریل و می، بخشهای مختلف شرکت خود را بازسازی کند.
با این حال اینستاگرام همچنان محبوبترین پلتفرم جهان میباشد، اما برای جا نماندن از رقیب جدی خود یعنی تیک تاک، باید وضعیت کمپانی خود را سر و سامان بدهد. نمایش تبلیغات در پلتفرمهای مشابه مانند یوتیوب، سالهاست که درحال انجام است. در همین باره، مدتی است که یوتیوب درحال نمایش تبلیغات میان شورت ویدیوها نیز میباشد، که به تولید کنندگان محتوای این سوشیال مدیا این امکان را میدهد که از این طریق نیز درآمد داشته باشند. آیا اینستاگرام پس از اضافه کردن تبلیغات در بخشهای مختلف اپلیکیشن خود، امکان کسب درآمد برای کاربران و تولید کنندگان محتوای خود فراهم میکند؟ نظر شما در باره اقدامات جدید اینستاگرام چیست؟
منبع: engadget.com
تیک آبی اینستاگرام هم پولی بشه دیگه نمیشه بهش گفت شبکه اجتماعی عکس… باید گفت شبکه اجتماعی دکان و بیزینس