اخیراً، مدیر ارشد محصول هوآوی، آقای Wang Yonggang، که مسئولیت مدیریت بخش توسعه سری گوشیهای پرچمدار هواوی سری P را بر عهده دارد، خبر عالی را منتشر کرد که فروش پرچمداران سری P در سراسر جهان از ۱۰۰ میلیون فراتر رفته است.
دقیقا سال 2010 بود که هوآوی گوشی Ascend P1 را معرفی کرد و عرضه نمود. اسمارتفونی پرچمدار که برای آن زمان خیره کننده محسوب میشد. آقای Wang Yonggang همچنین توضیحاتی پیرامون روند توسعه هر یک از گوشیهای این خانواده را بیان داشت.
هوآوی اولین بار در تابستان ۲۰۱۱ توسعه هواوی Ascend P1 را آغاز کرد، جایی که هوآوی میخواست اولین گوشی هوشمند پرچمدار رقابتی خود را به بازار عرضه کند تا نام خود را در این صنعت به دست آورد. آقای Wang Yonggang به یاد میآورد که هواوی از تیم تحقیقاتی خود از پکن، شانگهای و شیان دعوت کرد تا به شنژن رفته و به همراه تیم شنژن توسعه Huawei Ascend P1 را انجام دهند.
پس از ماهها تحقیق بازار و نمونههای اولیه، سرانجام در ژانویه ۲۰۱۲ هوآوی Ascend P1 را با صفحه نمایش ۴.۳ اینچی AMOLED، پردازنده دو هستهای ۱.۵ گیگاهرتز، دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی BSI در بدنه سبک وزن و ۷.۶ میلیمتری با قیمت پرچمدار ۴۷۱ دلاری عرضه کرد.
سری P به انقلابی برای هوآوی تبدیل شد
اگرچه هوآوی Ascend P1 از نظر معیاری پرفروش نبود، اما اولین گام هواوی برای انتقال از یک شرکت B2B (کسب و کار به تجارت) به یک شرکت B2C (کسب و کار برای مصرف کننده) با اولین گوشی هوشمند پرچمدار محسوب میشد.
پرچمدار بعدی هواوی، Ascend P2 نام داشت اما در چین عرضه نشد و تنها به بازارهای خارجی مانند اروپا و ژاپن در سال ۲۰۱۳ رسید. این تا حدی به دلیل تجهیز هوآوی Ascend P2 به 4G بود. چین تا سال ۲۰۱۴ عرضه مناسبی نداشت و بنابراین هواوی تصمیم گرفت آن را در بازار جهانی عرضه کند. گوشی Ascend P2 همچنین اولین پرچمدار شرکت چینی بود که از چیپست Kirin انحصاری هوآوی قدرت میگرفت.
نقطه عطف بعدی برای هوآوی، Ascend P6 با طراحی فوقالعاده بود، زیرا P6 با ضخامت تنها ۶.۱۸ میلیمتر، باریکترین گوشی هوشمند جهان در زمان محسوب میشد. با نگاهی به گذشته، این پرچمدار هواوی بود که زبان طراحی پریمیوم سری P را برای سالهای آینده تعریف کرد.
جهش بزرگ بعدی هواوی P9 با تنظیمات دوربین دوگانه عقب بود. هواوی P9 اولین گوشی هواوی بود که با همکاری شرکت لایکا در بخش دوربین توسعه یافته و توانست حرفهای بسیاری برای گفتن داشته باشد. گوشی P9 دو لنز را شامل میشد و عملکردی فراتر از انتظار را در همان زمان ارائه میداد. همین امر باعث شد تا هوآوی چند سالی را به همکاری با لایکا ادامه دهد و بتواند در زمینه دوربین پرچمدارانی ارزشمند ارائه دهد.
جهش نسل بعدی در عکاسی مربوط به هوآوی P20 Pro با تنظیمات دوربین سه گانه بود که شامل یک لنز واید، یک لنز تک رنگ و یک لنز تله فوتو برای عکاسی میشد. هوآوی P20 Pro همچنین با رنگی محبوب Twilight عرضه شد که فلسفه طراحی پرچمدار هواوی را در بازار پریمیوم تقویت کرد.
سری هواوی P30 از نوع جدید لنزهای رنگی RYYB برای تصاویر بهتر استفاده کرد، در حالی که سری P40 بهروزرسانیهای محدود مانند زوم اپتیکال 10 برابری را برای این سری ارائه کرد.
سری P50 اخیرا راهی بازار شد و هوآوی با معرفی P50 Pocket نشان داد که برنامه خوبی برای آینده دارد.