فروشگاه اینترنتی گوگل پلی که نقش انتشار اپلیکیشنهای مختلف توسعه دهندگان اندروید را برعهده دارد، در طی سالهای اخیر با افزایش کاربران خود دست به تبلیغات و درآمدزایی در بستر خود کرده است. به طور کلی این سیستم از توسعه دهندگان برنامههای اندروید، مبلغی را در جهت نمایش بیشتر اپلیکیشن آنها به کاربران این سرویس و کمک به گسترش کسب و کار آنها دریافت میکند.
طبق یک گزارش جدید که اخیرا منتشر شده است، کاربران اندروید باید برای دیدن تبلیغات بیشتر در فروشگاه اینترنتی گوگل پلی آماده شوند. به احتمال زیاد شما نیز هنگام کار با این سرویس، برنامهها و رویدادهای مختلفی را تحت عنوان اسپاسنر در بخشهای مختلف آن دیدهاید. کمپانی گوگل اکنون قصد دارد تعداد این تبلیغات را افزایش دهد تا بتواند درآمد بیشتری را از بستر فروشگاه خود کسب نماید.
فروشگاه گوگل پلی به طور کلی تبلیغات، رویدادهای با زمان محدود و برنامههای پیشنهادی تحت عنوان اسپانسر خود را در نوار جستجو، در کنار لیست تاریخچه جستجوهای گذشته شما نشان میدهد. این تبلیغات به طور استثنا در تمامی گوشیهای اندروید از جمله سامسونگ برای تمامی کاربران نمایش داده میشود. در گذشته نوار جستجوی فروشگاه اینترنتی گوگل پلی تنها چهار جستجوی آخر را به کاربر نشان میداد. اما اکنون با تغییرات جدید در این فروشگاه، حداکثر سه رویداد با زمان محدود به همراه برنامههای پیشنهادی تخت عنوان اسپانسر را در کنار تاریخچه جستجوی خود خواهید دید. به طور خلاصه، کمپانی گوگل قصد دارد در لیست تاریخچه جستجوهای کاربران خود، تبلیغات بیشتری را برای آنها به نمایش بگذارد.
سیستم تبلیغاتی جدید گوگل پلی، با بهروزرسانی این سرویس در آوریل سال جاری ظاهر میشود
کمپانی گوگل، در سالهای اخیر تبلیغاتی مبنی بر یک رویداد خاص که در زمان محدودی اجرا میشود، به بستر فروشگاه اینترنتی گوگل پلی خود اضافه کرده است. این رویدادها که اغلب مربوط به برنامههای پخش استریم میباشند، با یک زمان محدود به طور مثال تنها چند ساعت قبل از شروع یک رویداد ورزشی مهم مانند یک مسابقه فوتبال در جام جهانی، به کاربران اندروید نمایش داده میشوند.
در گذشته این نوع از تبلیغها تنها به صورت یک کارت مجزا در صفحه اصلی فروشگاه گوگل پلی به کاربر نمایش داده میشد، اما اکنون با تغییرات جدید کمپانی گوگل، از این به بعد همراه با اطلاعاتی مانند نماد برنامه، نام، رتبه بندی و تعداد دانلود آن در فیلد تاریخچه جستجو نیز ظاهر خواهند شد.
علاوهبر این، کمپانی گوگل قصد دارد برنامههای پیشنهادی خاص خود را تحت عنوان اسپانسر در نوار جستجوی کاربران نمایش دهد. به طور خلاصه توسعه دهندگان یک اپلیکیشن مبلغی را برای اسپاسنر شدن در سرویس گوگل پلی، به کمپانی گوگل میپردازند. پس از آن، این برنامههای خاص همراه با رویدادهای محدود در کنار تاریخچه جستجوی کاربر نمایش داده میشوند. لازم به ذکر است که زمانی که کاربر در فیلد جستجوی خود شروع به تایپ کردن نام یک برنامه خاص را میکند، تمامی این تبلیغات، از جمله برنامههای خاص تحت عنوان اسپانسر و تبلیغات مربوط به رویدادهای محدود ناپدید میشوند.
یکی از نکات منفی این تغییر که ممکن است در آینده با شکایتهای متعدد کاربران اندروید همراه باشد، پایین رفتن تاریخچه جستجوی کاربر است. این بدان معناست که زمانی که به بخش جستجوی فروشگاه گوگل پلی مراجعه میکنید، در بالای صفحه ابتدا برنامههای تبلیغ شده و رویدادهای محدود نمایش داده میشوند و تاریخچه جستجوی کاربر پایینتر از آنها قرار خواهد کرد. این موضوع نشان میدهد که کمپانی گوگل، منافع درامدی شرکت خود را در اولویت قرار داده است.
با این حال باید منتظر نظرات کاربران اندروید درباره این سیستم جدید تبلیغاتی فروشگاه گوگل پلی بمانیم. همانطور که در بالا ذکر شد، این سیستم جدید تبلیغاتی همراه با یک بروزرسانی نرمافزاری گوگل پلی در ماه آوریل سال 2023 بر روی تمامی دستگاههای اندرویدی اعمال خواهد شد.
منبع: sammobile