نوار آدرس مرورگر موزیلا فایرفاکس میزبان تبلیغات شد

نوار آدرس مرورگر فایرفاکسفایرفاکس به‌تازگی ویژگی پیشنهادات جستوجو را به نوار آدرس مرورگر موزیلا اضافه کرده است. این خبر چندان غافلگیرمان نمی‌کند. درواقع موزیلا فایرفاکس نیز همانند سایر مرورگرها، سایت‌های مرتبط را به شما پیشنهاد می‌دهد تا کمک کند به اهداف جستوجوتان برسید. اما همانطور که صفحه پشتیبانی شرکت عنوان کرده است، این پیشنهادات شامل تبلیغات پرداختی وب‌سایت‌ها نیز می‌شود.

نوار آدرس مرورگر موزیلا فایرفاکس میزبان تبلیغات شد -

بیانیه فایرفاکس

فایرفاکس می‌گوید:

هنگامی که ((پیشنهادات مرتبط)) در تنظیمات فعال شود، Firefox Suggest از اطلاعات مکان شما و جستجوی کلمات کلیدی تایپ شده شما استفاده می‌کند تا محتوای مرتبط را از فایرفاکس یا شرکای آن برای شما به نمایش بگذارد.

این تبلیغات در پایین نوار جستجو در کنار پیشنهادات معمول، بوکمارک‌ها و سابقه جستجو به نمایش درمی‌آیند. می‌توان گفت که یک نسخه تیبلیغات با مزاحمت کمتر، اما هرچه باشد بازهم یک تبلیغ است.

Firefox Suggest هیچ داده‌ای را برای نمایان کردن این توصیه‌ها جمع‌آوری، ذخیره یا به‌ اشتراک نمی‌گذارد. این شرکت در این مورد تنها باشرکایی که قوانیین حریم خصوصی فایرفاکس را رعایت می‌کنند، همکاری می‌کند. این ویژگی در نسخه ۹۲ نیز دیده شده بود، هرچند در یادداشت‌های که برای معرفی نسخه ۹۳ منتشر شد، به صورت رسمی عرضه شد.

نوار آدرس مرورگر موزیلا فایرفاکس میزبان تبلیغات شد -

غیر فعال کردن تبلیغات نوار آدرس مرورگر فایرفاکس

پس از بروزرسانی به نسخه جدید احتمالا با یک پیام پاپ‌آپ روبرو خواهید شد که آیا مایل به فعال کردن تبلیغات در نوار آدرس مرورگر فایرفاکس هستید یا خیر. اگر شما به صورت تصادفی بدون این که متوجه شوید این تبلیغات را فعال کرده باشید، هنوز می‌توانید با طی نمودن مراحل زیر آن را غیر فعال کنید:

  • در قسمت منو روی گزینه تنظیمات (Settings) کلیک کنید.
  • به بخش حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) بروید و به سمت پایین اسکرول کنید تا بخش Firefox Suggest را رؤیت کنید.
  • حال می توانید گزینه توصیه‌های مرتبط (contextual suggestions) را فعال یا غیرفعال کنید.
  • همچنین گزینه توصیه‌های گاه‌وبیگاه حامی مالی فایرفاکس (occasional sponsored suggestions) را غیرفعال کنید.

تبلیغاتی که تازگی ندارد!

اضافه شدن تبلیغات به نوار آدرس مرورگر فایرفاکس اندکی ناامید کننده است. این مرورگر به علت حفاظت سختگیرانه از حریم خصوصی کاربران و استفاده کمتر از منابع سیستم، جایگزینی محبوب برای مرورگرهای دیگر همچون گوگل کروم محسوب می‌شود. اگر شما به موزیلا علاقه‌مندید و می‌خواهید از آن حمایت کنید، این مورد چندان برای شما آزاردهنده نیست. البته این نخستین باری نیست که Mozilla به تبلیغات روی می‌آورد. در سال ۲۰۱۸ نیز این شرکت تبلیغات پرداختی شرکا و پیشنهادات را برای نمایش در تب‌های جدید ارائه داده بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید