نام جدید فیسبوک به Meta تغییر می‌یابد!

Metaمارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک روز پنجشنبه در رویداد Connect شرکتش اعلام کرد که نام جدید این شرکت Meta خواهد بود. زاکربرگ گفت:

ما شرکتی هستیم که فناوری ایجاد می‌کنیم تا ارتباط برقرار کنیم.  با هم بالاخره می‌توانیم مردم را در مرکز فناوری خود قرار دهیم. با هم، می‌توانیم اقتصاد خالق بسیار بزرگ‌تری را ایجاد کنیم تا منعکس کنیم که چه کسی هستیم و امیدواریم چه چیزی بسازیم.

او گفت که نام فیس بوک به طور کامل شامل تمام کارهایی که این شرکت در حال حاضر انجام می‌دهد، نیست و همچنان به یک محصول مرتبط است. اما با گذشت زمان، امیدوارم که ما به عنوان یک شرکت متاورس دیده شویم.

زاکربرگ مالک نام توییتری meta@ است و meta.com نیز به نام او در دسترس است که اکنون به صفحه خوش‌آمدگویی در فیس‌بوک هدایت می‌شود و تغییرات را توضیح می‌دهد. این آدرس مورد نظر قبلا به سایت meta.org هدایت می‌شد که ابزاری برای کشف تحقیقات زیست پزشکی از پروژه‌ Chan Zuckerberg Science Initiative بود. این پروژه بخشی از کارهای بشردوستانه‌ای است که زاکربرگ با همسر پزشکش، پریسیلا چان، در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد.

نام جدید فیسبوک به Meta تغییر می‌یابد! - DSCF7685همانطور که The Verge برای اولین بار در ۱۹ اکتبر گزارش داد، تغییر نام تجاری، بخشی از تلاش‌های این شرکت برای تغییر به عنوان یک شرکت رسانه اجتماعی و تمرکز بر برنامه های زاکربرگ برای ساخت متاورس است. در ماه ژوئیه، او به The Verge گفت که طی چندین سال آینده، فیس‌بوک به طور مؤثر از افرادی که ما را در درجه اول یک شرکت رسانه‌های اجتماعی می‌دانند به یک شرکت متاورس تبدیل می‌شود.

زاکربرگ روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی نوشت که ساختار شرکتی تغییر نخواهد کرد، اما نحوه گزارش نتایج مالی تغییر خواهد کرد. او توضیح داد: با شروع نتایج سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، قصد داریم در دو بخش عملیاتی گزارش دهیم. همچنین قصد داریم در تاریخ ۱ دسامبر معاملات خود را با شاخص سهام جدیدی که رزرو کرده‌ایم، MVRS، آغاز کنیم. اطلاعیه امروز بر نحوه استفاده یا اشتراک داده‌های ما تأثیری ندارد.

فیس‌بوک در چند هفته گذشته تحت نظارت شدید قرار گرفته است. پس از افشاگری‌های مبتنی بر اسناد داخلی نفرت‌انگیز ارائه‌شده به وال استریت ژورنال توسط افشاگر فرانسیس هاوگن این نظارت شدید‌تر شد. این افشاگری نشان داد که پلتفرم اینستاگرام و فیس‌بوک به مکانی سمی برای نوجوانان، به‌ویژه دختران تبدیل شده است. رگولاتورهای ضد انحصار در تلاش هستند تا این شرکت از بین برود، زیرا اعتماد عمومی به پلت فرم رسانه‌های اجتماعی در حال کاهش است.

Facebook heet voortaan Meta

روز دوشنبه، چندین رسانه خبری جزئیات بیشتری از اسناد داخلی افشا شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار و ارائه شده به کنگره را به صورت ویرایش شده منتشر کردند. آنها نگرانی عمیق محققان فیس بوک را نشان دادند که پایگاه کاربری آن در حال پیر شدن است و این پلتفرم در بین نسل‌های جوان‌تر جایگاه خود را از دست می‌دهد. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که فیس‌بوک دارای یک سیستم طبقه‌بندی شده برای اولویت‌بندی کشورهایی است که از حمایت‌های بیشتر در مورد انتخابات برخوردار می‌شوند.

گمانه زنی‌های اولیه بر تغییری مشابه با تغییر نام تجاری گوگل در سال ۲۰۱۵ متمرکز بود، زمانی که اعلام کرد به یکی از چندین شرکت زیر چتر یک هلدینگ بزرگتر به نام آلفابت تبدیل می‌شود.

Oculus پس از رویداد روز پنج‌شنبه، به‌روز شد، زیرا مدیر ارشد فناوری اندرو باسورث اعلام کرد متا برندسازی Oculus را حذف می‌کند. خط تولید Oculus Quest به خط Meta Quest تبدیل می شود و Oculus App به Meta Quest App تبدیل خواهد شد. بوسورث گفت که این تغییرات در اوایل سال ۲۰۲۲ اعمال خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید