در طی دوران همه گیری، بسیاری از ما عادت کردهایم که از طریق لپ تاپ در کنار میز غذاخوری کار کنیم و در جلسات Zoom و Microsoft Teams شرکت کنیم. برای کسانی که شغل صنعتی دارند، در این زمینه کار میکنند و غالباً کارهای مهم را انجام میدهند، ابزار کار از راه دور به سادگی قابلیت تحقق ندارد. بنابراین ما به یک انقلاب صنعتی AR و VR نیاز داشتیم.
کارمندان یک ارائه دهنده شبکه مخابرات به نام Ciena معمولاً هنگام کار در مورد موضوع مورد نظر، باید اطلاعات بصری را به اشتراک بگذارند، نظارت کنند و مشکلات را تشخیص دهند. از سوی دیگر، باید هنگام بازدید از امکانات و یا دموی تجهیزات، اطلاعات زنده ارائه دهند. اگر تا به حال سعی کرده اید این کار را با فناوری رایج در دسترس انجام دهید، میدانید که به راحتی نگه داشتن یک لپ تاپ یا تبلت نیست. بنابراین ما به پذیرش زودهنگام فناوری AR و VR رسیدهایم و ارتباطات از راه دور را توسعه دادهایم.
ما انقلاب صنعتی AR و VR هستیم
به گزارش venturebeat ما در نقطه اوج قرار استفاده از فناوری ارتباط از راه دور داریم. این فناوری که در ابتدای کار به ندرت استفاده میشد، در دوران کرونا به سرعت نیاز اصلی شرکتها را برآورده میکرد. واقعیت گسترده مشکل عدم توانایی دیدن یا لمس فیزیکی آنچه که کارکنان شرکت روی آن کار میکنند، را حل میکند، به ویژه هنگام آموزش یا آموزش سیستمهای بسیار فنی بسیار کارآمد است.
تاکنون AR و VR کاملاً آزمایشگاهی و در مرحله آزمایش بودهاند. بازی های Pokémon GO و VR طعم آنچه را که این فناوری میتواند انجام دهد، به ما چشانده است. اما در این موارد استفاده، مصرف کننده، شبکههای کندتر با تأخیر زیاد هرگز خطرات یک وضعیت تهدید کننده زندگی یا شکست بالقوه یک برنامه حیاتی برای تجارت را تجربه نمیکنند. بنابراین برای انقلاب صنعتی AR و VR به چیزی بیشتر از این نیاز داریم.
برنامههای کاربردی صنعتی، مانند اجازه به پاسخ دهندگان برای دیدن همکاران از طریق دیوارهای یک ساختمان یا پوشاندن قطعات با دستورالعملهای مونتاژ، به سادگی بدون یک شبکه ارتباطی زیربنایی کاملاً مستحکم با سرعت بالا و تأخیر کم کار نمیکند. وقتی امنیت کارمندان و تداوم تجارت در جریان باشد، این برنامهها جایی برای شبکه پر دردسر ندارند.
تعداد زیاد و تراکم دستگاههای متصل در این برنامهها میتواند استقرار آنها را با چالش روبرو کند، به همین دلیل شبکه های 5G و نوری نقش مهمی در تصویب آنها دارند. شبکههای آینده همچنین از نظر نظارت و مدیریت کیفیت اتصالات نیاز به توجه بیشتری دارند تا اطمینان حاصل شود که وقفه در خدمات پیامدهای چشمگیری ندارد.
دیدن باور داشتن است
در مورد شرکتها معمولا هیچ راه حل خاصی وجود نداشت که کاملاً متناسب با نیازهای افراد باشد. بسیاری از فروشندگانی که در حال تولید راه حلهای صنعتی هستند، بر پروسههای دفاعی و نظامی متمرکز هستند. برای اینکه بتوانیم متناسب با نیازهای شرکتها جلو برویم، لازم است سخت افزار و نرم افزار را از منابع مختلف خریداری کنیم و آنها را بهم وصل کنیم تا راه حل ایده آل خود را ایجاد کنیم. اگرچه برای شخصی سازی ترکیب مولفهها تلاش زیادی لازم بود اما مزایایی که دریافت میشود برای انقلاب صنعتی AR و VR بسیار زیاد است.
البته، ما هنوز در حال کشف روشهای جدید برای استفاده از واقعیت گسترده در محیط کار هستیم اما در شرکتها موفق شدهایم از کارمندان بخواهیم از این فناوری استفاده کنند. ما آنها را به چالش میکشیم تا رویکردهای جدیدی را برای تعامل با مشتریان خود و ارائه آموزش یا پیشنهادات ایجاد کنند.
به عنوان مثال، اخیراً از هدست های AR برای آموزش شرکای خود در مورد طراحی محصول و تضمین کیفیت در برخی از سایت های تولیدی استفاده کردهایم. با تجهیز کارمندان به هدست، مشتریان میتوانند جریانی از آنچه کارمندان از طریق رایانههایشان در خانه میبینند، مشاهده کنند. این ارائه به قدری جذاب است که ما حتی تجهیزات لازم را برای مشتریان خود ارسال کردهایم تا تجربه کامل را داشته باشند. همچنین از AR برای ارائه دموی مجازی یا تعاملی از آزمایشگاههای خود به مشتریان و تجهیز تیم فناوری اطلاعات برای پشتیبانی از دفاتر دورافتاده بدون نیاز به سفر فیزیکی استفاده کردهایم. این چیزی است که ما آن را انقلاب صنعتی AR و VR مینامیم.
از نقطه نظر استفاده، منطقی است که در سال گذشته به دید دیگری نگاه کنیم. یک سال پیش، بسیاری از مردم در مورد استفاده از زوم برای برگزاری جلسات عمیق، فراگیر و مشترک در یک محیط از راه دور تردید داشتند. امروزه این فناوری به ما امکان کار در خانه، کاهش نیاز به مسافرت و لذت بردن از وقت بیشتر در کنار خانواده دادهاست.
نیازی به افزایش بودجه ندارید
در این مرحله اولیه، کارمندان کمی در پروژههای واقعیت گسترده مشارکت دارند، در صورت لزوم هدستهایی برای کاربران توزیع میشود. هزینه هر هدست تقریباً معادل یک لپ تاپ است. با توجه به اینکه سخت افزار این هدستها تنها یک بار به هزینه نیاز دارد، در نهایت با عدم نیاز به حضور فیزیکی کارشناسان، قیمتها جبران خواهدشد.
آنچه که متوجه شدهایم این است که سرمایه گذاری مهم در این مرحله مربوط به تجربه کاربر است. بهترین توصیهای به سازمانهایی که با توجه به واقعیت گسترده در حال حاضر کارهای خود ارائه میدهند، گسترش تجربه در بین کاربران است.انقلاب صنعتی AR و VR تنها از این طریق امکانپذیر است.
به عنوان مثال، شما به متخصصانی در طراحی رابط کاربری نیاز دارید که مراقب محل قرارگیری اعلانها و نمایشگرهای در میدان دید باشند. به احتمال زیاد کاربرد واقعیت گسترده منحصر به فرد خواهد بود و شما به برنامه نویسی نیاز خواهید داشت که بتواند در راه حلهای مورد نیاز کسب و کار خاص شما مانند ویژگی تشخیص اشیا یا تحمیل اطلاعات بر دیدگاه سایر کاربران، ویژگیها و توابع را ایجاد کند. مهمتر از همه، باید از عملکرد، هم برای تداوم و هم برای راحتی کاربر اطمینان حاصل کنید.
اگرچه امروزه تعداد انگشت شماری از ارائه دهندگان به صورت هدست وجود دارد اما تجربه شخصی ما با AR و VR باعث میشود باور کنیم بازار در آستانه انقلاب صنعتی AR و VR هستیم. دقیقاً مانند Zoom که زمان زیادی طول کشید تا استفاد از آن رایج شود. انقلاب صنعتی AR و VR چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.