چگونه در App Store با سرعت بیشتری جستجو کنیم؟

 

App Store

اپل سرعت جستجو در App Store را افزایش می‌دهد. این شرکت، برای افزایش سرعت جستجو در App Store از راهکار ارائه کلمات پیشنهادی استفاده می‌کند که دقیقا شبیه به تکمیل خودکار صفحه‌کلید، پیش‌بینی می‌کند که شما دنبال چه چیزی هستید.

app store

قبلا ویژگی جستجو‌های پیشنهادی برای کشورهای استرالیا، آمریکا، انگلیس و کانادا فعال شده‌بود و اکنون زمانی‌که شما جستجو می‌کنید، برنامه تلاش می‌کند متوجه شد شما دنبال چه چیزی هستید و بر اساس آن یکسری کلمه به شما پیشنهاد می‌کند که اگر روی کلمات بزنید دامنه‌ی جستجو کمترشده و تنها موارد مرتبط‌تر با آن چیزی را که به دنبال آن هستید، گزارش داده‌ می‌شود. بنابراین سرعت پیدا کردن برنامه مورد نظر بیشتر خواهد‌شد.

به نقل از MacRumors این ویژگی اپل در آوریل روی چند تلفن همراه به عنوان نمونه آزمون شده‌بود و حالا در تمامی گوشی‌های آیفون که در مناطق پشتیبانی شده هستند، قابلیت اجرایی دارد.

این قابلیت کاربری آسانی دارد بیایید با مثالی بهتر متوجه شویم:

اگر بخواهیم نرم‌افزاری داشته باشیم که به ما کمک کند پیتزا درست کنیم در قسمت سرچ App Store  کلمه پیتزا یا pizza را می‌نویسیم. مشاهده می‌کنیم که به ما چند کلمه پیشنهاد می‌دهد مثل maker، call، game، order یا calculator و با توجه به چیزی که نیاز داریم یکی از این دسته‌بندی‌‌ها را انتخاب می‌کنیم. مثلا با استفاده از calculator به ما برنامه هایی پیشنهاد خواهد شد که در آن نحوه درست کردن خمیر پیتزا با نسبت صحیح مواد تشکیل دهنده آن را تخمین می‌زند. (در کمال تعجب واقعا این برنامه ها وجود دارد)

app store

اما در این ویژگی انتخاب دو فیلتر به صورت هم‌زمان امکان پذیر نیست در مثال قبل می‌توانستیم همزمان پیتزا و تحویل سفارش را با هم داشته‌باشیم اما فقط می‌توانیم یک گزینه را انتخاب کنیم، علاوه‌بر‌این ممکن است برای برخی از جستجو‌ها این گزینه‌ها پیشنهاد نشوند.

تبلیغات در App Store، خوب یا بد؟

اما نکته دیگر در App Store تبلیغات است که  از سال ۲۰۱۶ به آن اضافه شده‌است و دقیقا در زمانی‌که شما باید دنبال برنامه‌ای مربوط به پیتزا بگردید، انواع و اقسام تبلیغات نامرتبط در صفحه شما نمایش داده‌می‌شوند.

این اتفاق منتقدان App Store را خشمگین می‌‌کند به اعتقاد آن‌‌ها تبلیغات دو برند رقیب نباید با هم در یک برنامه نمایش داده‌شود، اگر‌چه اپل از این وضعیت سود می‌برد. در هر صورت زمانیکه یک تغییر در موتور‌های جستجو‌گر ایجاد شود برنده‌ و بازنده‌‌هایی خواهد‌داشت و هنوز مشخص نیست که بحث تبلیغات به ضرر تولیدکنندگان کوچک خواهد‌بود یا نه.

با همه این‌ تفاسیر وجود این تبلیغات می‌تواند برای همه کسانی‌که از این برنامه استفاده می‌کنند مفید باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید