آمازون با ۱۰.۴ میلیون محموله در دوره جولای تا سپتامبر، رهبر بلامنازع در بازار جهانی بلندگوهای هوشمند است. دادههای جمعآوریشده توسط Strategy Analytics نشان میدهد که گوگل با ۸.۱ میلیون محموله در این دوره در جایگاه دوم قرار گرفته است، در حالی که بایدو با ۵.۴ میلیون بار در رتبه سوم قرار دارد.
علی بابا ۴.۳ میلیون محموله قابل احترام را مدیریت کرد در حالی که اپل سریع ترین رشد را داشت و محمولههای خود را ۹۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داد و به ۴ میلیون دستگاه رسید. شیائومی با ۲ میلیون محموله بلندگوی هوشمند، رتبه ششم برتر را تکمیل میکند. در مجموع ۳۹.۳ میلیون اسپیکر هوشمند در طی سه چهارم سال در سال ۲۰۲۱ ارسال شد که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۱۰ درصدی را نشان میدهد.
آمازون با ۲۶.۴ درصد سهم بیش از یک چهارم بازار را در اختیار دارد در حالی که گوگل اکنون با ۲۰.۵ درصد است که نسبت به ۱۹.۱ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ افزایش یافته است. بایدو با ۱۳.۶ درصد، علی بابا (۱۰.۸ درصد)، سومین برند پیشرو از نظر سهم بازار است. اپل (۱۰.۲ درصد) و شیائومی (۵.۱ درصد) در رتبههای بعدی قرار دارند. Strategy Analytics، نست مینی گوگل را پرفروشترین اسپیکر هوشمند سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. هومپد مینی اپل و نسل چهارم Echo Dot از آمازون دیگر پرفروشترین اسپیکرها هستند.