آیفون ۱۴ زرد رنگ می‌تواند سورپرایز بهاری اپل باشد

تنها پنج ماه از انتشار آخرین مدل‌های آیفون اپل یعنی سری آیفون ۱۴ می‌گذرد. مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس هنگام معرفی در سپتامبر ۲۰۲۲ تنها پنج رنگ داشتند: نیمه شب (midnight)، آبی، استارلایت (starlight)، بنفش و پروداکت رد (product red). برای مصرف‌کنندگانی که قصد داشتند بیشتر هزینه کنند، نسخه‌های آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس در چهار رنگ ارغوانی، طلایی، نقره‌ای و مشکی فضایی ارائه شدند.

علی‌رغم داشتن تنوع رنگی گسترده‌، فروش آیفون‌های ارزان‌تر به‌ویژه در مدل پلاس چندان چشمگیر نبوده است. در حالی که فروش ضعیف سطح پایه آیفون‌ها می‌تواند نتیجه مشکلات بسیاری باشد، اما به نظر می‌رسد که اپل تمایلی به گذر از آنها ندارد. وبلاگ فناوری ژاپنی MacoTakara گزارش داده که این شرکت برای جذب مشتریان جدید، در نظر دارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس را با رنگ زرد جدید و جذاب‌تری عرضه کند. این خبر از طریق پستی در سرویس میکروبلاگینگ چینی Weibo منتشر شد.

اگر این شایعات درست باشند، این اولین بار از زمان معرفی آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹ خواهد بود که اپل یک آیفون با رنگ زرد عرضه می‌کند. این شرکت یک سال قبل از آن نیز آیفون XR را با رنگ زرد معرفی کرده بود. با این حال، باید دید که آیا این رنگ زرد مشابه مدل‌های طلایی رنگ آیفون ۱۴ پرو و ​​پرو مکس این شرکت خواهد بود یا خیر.

به احتمال زیاد کنفرانس محصول اپل در هفته آینده برگزار خواهد شد؛ منتظر آیفون ۱۴ زرد باشید

آیفون ۱۴

طبق گفته MacRumors، به نظر می‌رسد که اپل این محصول را با جدیت کامل عرضه می‌کند. در واقع، این شرکت قصد دارد یک کنفرانش ویژه برای آن برگزار کند، با وجود اینکه هنوز در مورد آن اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است. همچنین لازم به ذکر است که این شرکت در ۸ مارس ۲۰۲۲، یعنی زمانی که سری آیفون ۱۳ را با رنگ سبز عرضه کرد، یک کنفرانس محصول مشابه برگزار کرده بود.

به نظر می‌رسد اپل به این بروزرسانی‌های رنگی اهمیت زیادی می‌دهد و به‌طور دوره‌ای این تاکتیک را امتحان کرده، اما هیچ مدرکی مبنی بر افزایش فروش با این استراتژی‌های بازاریابی وجود ندارد. علاوه بر این، با توجه به اینکه اپل ارقام فروش خود را بر اساس گزینه‌های رنگی تقسیم‌بندی نمی‌کند، ارزیابی تأثیر این رنگ جدید بر فروش سری آیفون ۱۴ دشوار خواهد بود.

تصمیم به عرضه مجدد سری آیفون ۱۴ در گزینه رنگ زرد ممکن است آخرین تلاش این شرکت برای افزایش آمار فروش آیفون ۱۴ پلاس باشد. آیفون ۱۴ پلاس اپل به عنوان جایگزینی برای آیفون ۱۳ مینی عرضه شد و متقاعد کردن خریداران برای انتخاب این مدل دشوار است. فروش آیفون ۱۴ پلاس در درجه اول توسط پسر عموی بزرگتر آن یعنی آیفون ۱۴ پرو که فقط اندکی گرانتر است، کاهش پیدا کرده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید